accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

streda 15. februára 2012

L´étoiles et dentelle



Už naše staré mamy si vzájomne pomáhali, dávali cenné rady a ako viem od mojej nebohej babičky, aj si všeličo povymieňali. Jednej sa páčila susedkina fertuška, inej plná krabica stužiek, či zrkadielko. Boli to kamarátky a tak bolo prirodzené, že sa navzájom obdarovali. Niektoré veci mi po babičke ostali, sú to však prevažne spomienky, nie hmotné záležitosti. Preto sa rada zúčastňujem aukcií. Dá sa tam kadečo vyhrabať a kúpiť naozaj za fantastické ceny. Kedysi ma zlákala stará kolíska pre malé bábiky. Starý ružový náter som mala pôvodne v pláne odstrániť, ale odolala som a teraz sa mi páči práve v pôvodnom stave. Poukladala som do nej krajky a tzv. galons (prámiky), z ktorých mi ostali už len malé kúsky a tie som namotala na špuľky a vlastnoručne vyrobené papierové kartičky. Mám ich vždy poruke a na poriadku.

«

Juz nasze babcie sobie wzajemnie pomagali, przekazywali sobie bezcenne rady i jak wiem od mojej babci, i na wzajem wymieniali roznosci. Jednej podobal sie fartuch, innej szkatulka pelna wstazek, czy lusterko. Byly przyjaciolkami, wiec bylo rzecza naturalna, ze sie obdarowywali. Niektore rzeczy po babci pozostaly, sa to ale przewaznie wspomnienia. Dlatego lubie uczestniczyc aukcji. Mozna tam zawsze cos ciekawego wyszperac i kupic za naprawde fantastyczne ceny. Kiedys zakochalam sie w starej kolysce dla malych lalek. Stara rozowa farbe chcialam najpierw usunac, ale nie zrobilam tego i teraz mi sie bardzo podoba wlasnie w takim stanie. Umieszczylam w niej koronki i galons (taśmy), z ktorych zostaly mi tylko resztki i te nawinelam na szpulki i przeze mnie stworzone papierowe kartki - tagi. Teraz mam ich pod reka i na porzadku.




Drevené šanóny čakali už dlho na svoje "šaty". Tie boli hotové za 20 minút... stačilo natrieť, vyrobiť z papiera hviezdu, nalepiť a hotovo. Moje obľúbené časopisy VAKRE HJEM & INTERIØR už majú kde bývať.

«

Drewniane segregatory czekali dlugo na swoja "sukienke". Byla gotowa w ciagu 20 minut... wystarczylo pomalowac, stworzyc gwiazdy z papieru, nakleic i gotowe. Moje ulubione czasopisma VAKRE HJEM & INTERIØR juz maja gdzie mieszkac.



11. februára sme oslávili narodeniny Maxima a až vtedy som si uvedomila, ako rýchlo beží čas. Už je to veľký chlap:) 

Somewhere over the rainbow... 

11. lutego slawilismy urodziny Maxima i dopiero wtedy zauwazylam, jak szybko mija czas.To juz duzy chlop:)




21 komentárov:

B. povedal(a)...

ale kolorowo sie u Ciebie zrobilo Janeczko, chyba wiosna idzie! :-)
sciskam
B.

Gabi povedal(a)...

Wow, všeobecne frčíš v tlmených farbách, ale tá torta ma až nadvihla:)) Téééda som na chvíľku zaváhala či to nie je plastelína:)
Všetko dobré. Gabi

dulce de leche povedal(a)...

krasne a originalne,Janka:)a veru dobre,ze si nechala ten povodny nater:)a Maximkovi dodatocne vsetko len to najlepsie..ten najvacsi poklad v milujucej rodinke uz ma :))

Jana povedal(a)...

Ahoj Jani, ta kolíbka je nádherná.
Hezký večer
Jana

Unknown povedal(a)...

Świetne te segregatory, a tort jaki kolorowy!

Unknown povedal(a)...

ta kołyska ze szpulkami jest przecudna, a segregatory zmieniłaś idealnie :)
tort już chwaliłam :)
buziaki
Kasia

barbaratoja povedal(a)...

Czasami jakiś drobiazg tak nas zauroczy, że musimy go mieć;-)Śliczna kołyska.
Ale torcik!

Duby povedal(a)...

Jani ahoj! Tá kolíska je krásna, naozaj ju netreba meniť!!
A toľko farebnosti ako je na tej torte je trochu nezvyk od teba,ale dolu klobúkom pred cukrárom vyzerá veľmi dobre a určite aj tak chutila!
Pekný večer!Iveta

Myszka povedal(a)...

Torcik tęczowy wspaniały! Ja robiłam taki na 2 urodzinki Maczka. Kołyska kochaniutka, taka dziewczęca:)

Ajka povedal(a)...

Janinko, Maximovi přeji to nejkrásnější, ať je hlavně zdravý!!!a šťastný. Dort je úžasnýýýý!!! a tvé vzpomínky na babičku jsou to nejcennější, to už ti nikdo nevezme. Vše se ti moc povedlo. Jsi nápaditá a moc šikovná. Překrásné dny. Ajka

Dagi Mara povedal(a)...

Wszystkiego dobrego dla Duzego! :)
Sliczna ta kolyska i dobrze, ze tak ja zostawilas!
Czuc wiosne u Cibie Kochana...
I nie mow, naprawde? Bedziesz miala TO lustro??! Super! Piekne jest! :)

Pozdrawiam
Dagi

Unknown povedal(a)...

Jani, dodatočne všetko najlepšie Maximovi a krásnu dúhovú tortu ste mali. Dekorácie ako vždy u teba nádherné. Páči sa mi tá čierno biela kombinácia :)

artambrozja povedal(a)...

Najserdeczniejsze życzenia dla Maxima :****
A u Ciebie jak zawsze pięknie :)
Ja też baaardzo pielęgnuję wszystkie pamiątki po babciach i wspomnienia.
Kołyska dla lalek zjawiskowa i świetnie ja wykorzystałaś .
Buziaki :****

Kajka povedal(a)...

Duże buziaki dla Maxima.
Kołoska urocza,pełen zachwyt.
Kochana, pieknie Ci tesegregatory wyszły. Ja w sobote dostałam od przyjaciółki piękny niciak i też go czeka przecierka i naszywanie lny na wierzch ale to nie teraz. Nie mam czasu, hihi.
Pozdrawiam cieplutko

Scraperka povedal(a)...

sto lat dla Maxima!:) pięknie u cIebie:)

Miriama povedal(a)...

Jani koliska a poklady nemaju chybu, a sanony dostali krasne nove kabaty :) Pekny den, piect som este nestihla, teraz sa kamaratim s hacikom, len on sa so mnou moc nechce :D :D :D Pekny den Mira... PS: Hore Vas nezavialo :) Kubin je ako iny svet :D :D :D

Atena povedal(a)...

Janeczko koronki, tasienki masz swietne posegregowane, sliczne te kartoniki. No i jakie nietypowe miejsce im znalazlas, kolyska jaki fajny pomysl:)
pozdrawiam

wdomuujagi povedal(a)...

Piękne tagi na koronki i tasiemki,

Ana.Anything povedal(a)...

Piekne przydasie - różowa kołyska jest taka nostalgiczna...też uwielbiam aukcje, szpery i strychy:) Wszystkiego naj naj naj dla już nie takiego małego mężczyzny:)
Miłego dnia!!

PS. Ten utwór w TYM wykonaniu niezmiennie poprawia mi nastrój - dziękuję:)

Janka povedal(a)...

Ďakujem vám, dievčatá, vaše slová ma vždy zahrejú a dodávajú mi energiu ♥
Dziekuje wam, dziewczyny, z waszych komentarzy mi jest cieplej przy sercu, dodaja mi zawsze energie ♥

Dagi... no nie wlasnie to, co jest u Ciebie na zdjeciu, to jest takie stare lustro, wszystkie jego rogi sa lukowe i jest i troszke ornamentow. Ale i tak jestem zadowolona. Pokaze niedlugo:) Sciskam

Jana povedal(a)...

Jani, vyrobila si krásne veci a gratulujem oslávencovi.

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...