accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

sobota 20. augusta 2011

Comme on fait son lit on se couche

Ktovie, v akých posteliach spávali naše prastaré mamy... Vyše storočnú posteľ som kúpila od milého pána, ktorý bude, dúfam, spokojný, že ju zveril práve do mojich rúk. Spávala v nej jeho babička a keď privriem oči, viem si celkom dobre predstaviť ženu do koča i do voza. S dlhými ryšavými vlasmi, v krajkovej nočnej košeli, v páperových "duchnách" voňajúcich škrobom a levanduľou. Že nemožné? Možno som sa aj celkom netrafila, ale takto si predstavujem pôvodnú majiteľku:)
Dnes posteľ patrí najmladšiemu stvoreniu v našej rodine.

Kto wie, w jakich lozkach sypiali nasze prababcie... Ponad stoletnie lozko kupilam od pewnego milego pana, ktory, mam nadzieje, bedzie zadowolony, ze powierzyl ja akurat w moje rece. Sypiala w niej jego babcia i kiedy zamkne oczy, wiem sobie bardzo dobrze wyobrazyc kobiete do kocza i do woza. Z dlugimi rudymi wlosami, w koronkowej koszulce nocnej, w koldrze puchowej pachnacej skrobia i lawenda. Nie mozliwe? Moze troche sie pomylilam, ale ja wlasnie tak wyobrazam byla wlascicielke:)
Dzisiaj lozko nalezy do najmlodszego stworzenia w naszej rodzinie.


Nebola to ľahká práca. Počas zimy som stihla len odstrániť hrdzu, vybrúsiť čelá a zavše som utekala preč zo studenej pivnice. Jar priniesla väčšie nádeje, ale bolo treba sa namakať na čistení a leštení mosadze.

Nie byla to latwa praca. Podczas zimy zdazylam tylko usunac rdze, wyszlifowac fronty lozka i zawsze uciekalam z zimnej piwnici. Wiosna przyniosla wieksza nadzieje, ale bylo potrzebne napracowac sie przy czyszczeniu i polerowaniu mosiedzy.


Veľa času zabralo tiež maľovanie. Chcela som zachovať pôvodný vzor a tak to bola nekonečná práca:) Použila som tri farby - bielu, čiernu a zlatú. Mnohí ľudia si myslia, že som závislá na škandinávskom štýle. Áno, páči sa mi interiér s nádychom vidieka, svetlé farby s modrými a červenými doplnkami, priznané drevené trámy, strieborné sklo alebo plno pohodlných vankúšov, krajok a samozrejme, aj Pippi Dlhá Pančucha. Ale  k svojej práci si vyberám len určitý prvok, zvyšok je fantázia. Tak je to aj s farbami. V poslednom čase mi učarovala zlatá a tmavomodrá farba. Zlatou premenou preto prešli aj detské topánočky, ktoré majú zhruba 40 rokov.

Duzo czasu zajelo mi tez malowanie. Chcialam zachowac pierwotny motyw, wiec byla to bezkresna praca. Uzylam trzech kolorow - bialego, czarnego i zlotego. Wiele ludzi mysli, ze jestem uzalezniona od stylu skadynawskiego. Tak, podoba mi sie interier z wiejska nuta, jasne kolory s niebieskimi i czerwonymi dodatkami, drewniane odkryte jetki, srebrne szklo albo duzo wygodnych poduszek, koronek i oczywiscie i Pippi Pończoszanka. Ale do mojej pracy wole wybrac tylko jeden typowy element, reszta jest fantazja. Tak samo u mnie z kolorami. Ostatnio urzekly mnie zlote i granatowe kolory. Zlota modyfikacja przeszly i botki dzieciece, ktore maja kolo 40 lat.



Vrátim sa k finálnemu dokončeniu postele. Problémom boli aj netypické rozmery, preto sme museli dať vyrobiť rošt aj matrac na mieru. Obliečky sú ešte vo fáze výroby a quiltovaná prikrývka bude od jednej šikovnej bloggerky. Keď príde čas, určite sa s ňou pochválim:)

Wroce do finalnego zakonczenia lozka. Problemem byly i nie typowe rozmiary, dlatego ruszt i materac byly wyprodukowane na miare. Poszewki jeszcze w fazie produkcji i niepowtarzalny quilt bedzie autorstwa pewnej zdolnej bloggowniczki. Kiedy bedzie pora, pewnie sie nim pochwale:)




A čo hovorí dieťa? Len sa smeje:)
I co mowi dzieciak? Tylko sie smieje:)


Fais de beaux rêves!
Krásne sny!
Milych snow!


16 komentárov:

Duby povedal(a)...

Ahoj Jani! Nádherná posteľ , tvoj synček bude mať v nej krásne sníčky !!! Dokonale si ju vynovila!!! Veľmi sa mi páči, úžasná!!!
Pekný víkend prajem!
Iveta

Iva povedal(a)...

Jani, tak tomu říkám krásná práce, věřím, že ti dala zabrat, ale výsledek je naprosto unikátní. Také přeji krásné sny.
Iva

Myszka povedal(a)...

Janko, uśmiech na Twarzy Twojego brzdąca jest bezcenny! Pewnie wynagrodził Ci cały ten czas spędzony na renowacji łóżka. Śliczne jest i z historią:)
Pozdrawiam!

emily povedal(a)...

No, Janka, tak to je nieco, šikovná. Takú by som brala aj ja. Určite sa malému bude sladko spinkať, je zlatučký s tým pokrčeným noštekom.
Prajem krásne snicky.
Emily

Ataboh povedal(a)...

Ależ piękny mebel, a uśmiech dziecka jest chyba wielką i bezcenną nagrodą

Atena povedal(a)...

Janeczko nareszcie moge zobaczyc Twoje dzielo w pelnej krasie. Wlozylas w lozko tyle pracy i serca to zaowocuje dobrymi snami Maxa.
Jest piekne!
Pozdrawiam serdecznie

Unknown povedal(a)...

piękne łóżko
piękne bo ma swoją historię, jest cudnie odnowione i ma prześlicznego małego człowieka :)
buziaki

Lezarts povedal(a)...

Myslím, že ani princezna na hrášku, by nenašla chybu!

zcdl povedal(a)...

Janka...:) postel si spravila neskutocne...ja si tak predstavujem aka musela byt babicka malicka ked ta postel je taka kratka :) no neviem kde by som sa tam ja poskladala :)

Janka povedal(a)...

Duby... ďakujem Ti, určite sa mu dobre spí, často sa usmieva a to je najlepšou odmenou:)
Ivka... práca to bola teda naozaj včelia, výsledok však teší aj mňa. Ďakujem krásne:)
Myszko, Ataboh... dziekuje slicznie dziewczyny:)
Emily... veru, veru...aj ja si do nej se-tam ľahnem a snažím sa "cestovať v čase":)
Anetko, Kasiu... dziekuje bardzo, praca wlozona w lozko to czysta milosc:)
Lezarts...ďakujem a zo srdca vítam na blogu:)
Zuzka... veliká vďaka, posteľ nie je taká maličká, dokonca je širšia ako klasická, len trochu kratšia (95x185 cm) Ja sa do nej v pohode vmestím:)

Dagi Mara povedal(a)...

Kochana!
Swietnie wyszlo! Wyobrazam sobie ile pracy Cie kosztowalo. Ale mozesz by dumna, udalo sie! Musze koniecznie zobaczyc z dodatkami. Lozko ma piekne nozki!

Pozdrawiam serdecznie
Dagi

Kaprys povedal(a)...

Janeczko łóżo jest fantastyczne !!!
Pięknie je odnowiłaś !!!
Wzór secesyjny odnowiłaś - w nowej szcie - perfekcyjnie !!!!
Chylę czoło przd Twoim kunsztem pracy !!!!!!!!!!!!!!!
Chętnie sama bym przysnęła na takim wspaniałym łożu ;-)
Pozdrawiam Agnieszka

Kacka povedal(a)...

Nádhera. Obdivujem tvoje šikovné ručičky :o)

Fleurette povedal(a)...

Milá Janya, přeji Tvému maličkému ty nejkrásnější sny v nádherné postýlce:) Je to krása a Tvé nápady jsou úžasné!
Krásný zbytek léta
Fleurette

Anonymný povedal(a)...

Janko , warto było bo efekt cudny a przede wszystkim ten uśmiech Twojego malucha ...bezcenny
Buziaki

magda k. povedal(a)...

Piękny blog stworzyłaś. Bardzo przyjemnie ogląda się kolejne posty :) Buziaki Magda

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...