accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

pondelok 27. júna 2011

Forme chaussure


Už po druhýkrát sa mi podarilo získať staré obuvnícke kopyto. Mám pozitívny vzťah k veciam, ktorých sa kedysi dotýkali ľudské dlane pri práci. Zvyčajne im dávam nové šaty, bielu farbu a okrasnú rolu (aj keď poviem pravdu - láka ma aj výroba topánok, pri ktorej slúžia prakticky, na tvarovanie). A tak odo dneška visí tento skvost na okennej kľučke. Jednoduchosť ošúchaného dreva som zvýraznila mašľou z tylu a tenkou čiernou papierovou šnúrkou.
Et voilà!

Juz drugi raz mi sie udalo zdobyc stare kopyto szewskie. Mam pozytywny stosunek do rzeczy, korych dotykali kiedys podczas pracy dlonie czlowieka. Zwykle daje im nowe ubranie, bialy kolor i upiekszajaca role (i powiem szczerze - kusi mnie i produkcja obuwi, kiedy ich  funkcja jest praktyczna, do formowania). I tak od dzisiaj wisi ten skarb na klamce okna. Prostote zdartego papierem drewna uzupelnilam kokarda z tiulu i cienkym czarnym papierowym sznurkiem.
 Et voilà!



Buch, buch, buch, buch na vráta,
kto mi kapce zapláta?
Zapláta ich obuvník,
veď lepšie to nevie nik.  
 
(Vilma Šimková)
 


Wedrowali szewcy przez zielony las
Nie mieli pieniedzy ale mieli czas
Wedrowali rypcium pypcium
I spiewali rypcium pypcium
Nie mieli pieniedzy ale mieli czas:)



Tu je moja kuchynská "úroda". Niekedy sa mi pri varení nechce vyjsť o záhradky, preto rozmýšľam, že by som si záhradku preniesla aj do kuchyne:)

Tutaj moj kuchenny "urodzaj". Czasami nie chce mi sie podczas gotowania wychodzic po cos do ogrodku, wiec uwazam zeby przeniesc ogrodek do kuchni:)


9 komentárov:

B. povedal(a)...

bardzo eleganckie kopytko, dalas mu drugie zycie Janeczko:-)
Ja mam ogrodek na balkonie.
sciskam
Basia

Margott povedal(a)...

Kopytko piekne, swietnie odnowilas!!! Musze przyznac,ze z wysoka cholewka, jeszcze nie widzialam!!!
Pomysl z ogrodkiem uwazam za kapitalny, mam na parapecie kuchennym podobna kolekcje "ziolek", bo tez nie zawsze chce mi sie wybiegac do ogrodka:-)))))
Usciski sloneczne pozdrowienia Janyu Tobie Kochana przesylam!

Viera povedal(a)...

Šuster, drž sa kopyta! Dobrá rada pre šikovné ruky všeobecne.
Páči sa mi kopýtko ale tie kefy ...ach, ..skrývajú kus histórie
ženy, čo s láskou vyprevádza svojho muža.
Kdeže praktické samoobslužné lepiace rolky...

Elle povedal(a)...

Kopyta szewskie wyglądają świetnie :) a kuchenny "ogródek" to świetna sprawa :) i jak ładnie wygląda! :)

Atena povedal(a)...

Swietnie je zmalowalas, a wiesz takiego chyba jeszcze nie widzialam chodzi tu o ksztalt, ciekawe.
Ziolowy ogroeczek to jest to!!!
Sciskam

Fleurette povedal(a)...

Milá Janya opět se TI povedla krásná dekorace!!!
Děkuji Ti za milý komentář vždy mě moc potěší si zlatá!!
Krásnou dobrou noc
Fleurete

Kaprys povedal(a)...

Tradycyjne prawidła spotykałam ale takie jak Twoje pierwszy raz na oczy widzę ;-)
Przepiękna i niespotykana dekoracja !!!
Pozdrawiam Aga

emily povedal(a)...

Janka, Tvoja tvorba je nevsedna, ale krasna, dokazes starym veciam vdychnut zvlastne caro a obdiv
prajem krasne letne dni plne pohody
Emily

Peninia / Gosia povedal(a)...

Kopytko szewskie wygląda rewelacyjnie! Cudo!Urocza dekoracja:)Dziękuję za odwiedziny na blogu i miłe słowa w komentarzach:)
Życzę dużo ciepła i słoneczka:)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...