accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

štvrtok 9. júna 2011

À table, s´il vous plaît!

Tradadá... stôl je hotový! Presne taký, aký bol v predstavách snívajúceho blázna. Čiže mňa. Staré europalety mi zabezpečil brat (musela som to spomenúť, keby to náhodu čítal:) a išla som na vec. Mala som zopár hlúpych nápadov - akože vybrúsiť drevo nahladko, alebo obiť rohy kožou a čalúnnickmi klincami, ale nakoniec som stavila na neopracované drevo so všetkým čo k tomu patrí. Kúpila som si brúsny papier s najhrubším zrnom a zľahka som prebrúsila miesta, kde trčali hrubé ívery. Stolár sa ponúkol, že mi vyplní drevom vrchnú paletu a prebrúsi ju. To bol jediný zásah strojom. Ostatné od A po Z moja ručná práca. Zoskrutkovala som palety, namaľovala kde-tu na bielo, pripevnila veľké kolieska a viackrát nalakovala hornú dosku stolíka. Rezy dreva ostali pôvodné, takisto stopy po klincoch, drážky a ryhy. Nepoužila som ani trochu tmelu. A na záver povzbudzujúce slová mojej maminy :"Ja ti nerozumiem. Veď si na tom hostia roztrhajú pančuchy!" Budem musieť ešte teda vyrobiť tabuľku na dvere s nápisom VSTUP BEZ PANČÚCH:)

Tradada... stol gotowy! Wlasnie taki, jaki byl w marzeniach wariatki. Czyli mnie. Stare europalety zalatwil dla mnie brat (musialam napisac, gdyby to przypadkiem czytal:) i wzielam si do pracy. Mialam kilka glupich pomyslow - wyszlifowac drewno na glodko albo obic rogi skora i nitami tapicerskimi, ale na koniec postawilam na naturalnosc drewna
 ze wszystkim co do niego nalezy. Kupilam papier scierny z najgrubszym ziarnem i lekko przeszlifowalam miejsca, gdzie wystawaly grube trzaski. Stolarz zaproponowal mi, ze wypelni powierzchnie drewnianymi deskami i poszlifuje ja. Tylko ta praca wymagala maszyne. Reszta od A po Z moja reczna robota. Zesrubowalam palety, gdzie-tu machnelam biala farba, przymontowalam duze kolka i kilkukrotnie polakierowalam gorna plyte stolika. Ciecia drewna pozostaly pierwotne, rowniez slady po gwozdziach, rowki i  brudzy. Nie uzylam nawet troche kitu. I na zakonczenie zachecajace slowa mojej mamusi: "Ja cie nie rozumiem. Przeciez na tym stole goscie rajstopy potargaja". Wiec bede musiala stworzyc jeszcze jakas tabliczke na drzwi z napisem WCHODZIC BEZ RAJSTOP:)





Už dávno som chcela vyskúšať ušiť vankúš na zem. Asi takto som si ho predstavovala - v sivej fabe s bielymi hviezdičkami. Nikdy som sa neriadila príslovím: Trpezlivosť ruže prináša. Všetko som chcela na prvýkrát vyrobiť rýchlo, najlepšie ihneď. Tak som síce zistila, že aj netrpezlivosť ruže prináša, ale už nie také voňavé:) Rozhodla som sa  aj pre ich predaj, takže detaily musím ešte dotiahnuť. A k tomu je potrebná trpezlivosť.

Juz dawno chcialam uszyc poduszke na ziemie. Wyobrazalam ja tak - w szarym kolorze z bialymi gwiazdkami. Nigdy nie trzymalam sie przyslowia: Cierpliwosc przynosi roze. Wszystko chialam zrobic szybko, najlepiej zaraz. Tak stwierdzilam, ze i niecierpliwosc przynosi roze, tylko juz nie tak pieknie pachnace:) Poduszki postanowilam i sprzedawac, wiec musze popracowac na szczegolach.  I do tego potrzebna mi wlasnie cierpliwosc.




24 komentárov:

Bree povedal(a)...

No niee :) cudny :) smiesznie sie zlozylo bo tydzien temu ogladalm program w tv i zwrocilam wlasnie uwage na podobny stol, tam byl w kilmacie srodziemnomorskim, ale sam pomysl u mnie tez zakielkowal :) Duzo pieknej Twoj pracy, poducha rewelacja, pozdrawiam

Myszka povedal(a)...

Marzenie!!!!!!!!! Super stolik!!!! A goście jak kilka par rajstop podrą, to się nauczą jak koło stolika chodzić:) Brawo!
No i poduchy super. Jak dla mnie to nad niczym nie musisz już pracować, bo wyglądają ekstra!

Ataboh povedal(a)...

Ale pomysł... rewelacja, a napis zrób!!!
A poduchy są genialne, ty to ręcznie szyjesz????

Andrea R. povedal(a)...

Teda Jani ja s teba odpadnem, perfektný nápad čo tam po pančuchách:))) Stolík sa mi strašne moc páči a aj tie podušky sú úžasné:)

Janka povedal(a)...

Dziekuje wam bardzo, dziewczyny, za mile komentarze:)
Ataboh... podstawe i boki poduszki szyje na maszynie i reszte recznie. Gwiazdki maluje tez recznie.

zcdl povedal(a)...

Janka akoze hmmmm...toto ti doma preslo? :) u nas by nepresla ani len myslienka....mas super chlapa doma :)

Unknown povedal(a)...

Janko, mój ukochany małżon przywiózł mi ostatnio 2 palety, bo mu kiedyś wspomniałam o takim stoliku- na razie czekają na zrobienie, ale też będę miała podobny stół jak Ty :)

a poducha jest super- rób szybko na sprzedaż, to się na pewno skuszę
buziaki :*

Janka povedal(a)...

Ajka..veľmi Ti ďakujem. V podstate aspoň iní budú mať hneď jasné, od koho ide návšteva:)
Zuzka...prešlo veru:) Akosi sa mi vidí, že čím ďalej tým viac sa mu to aj páči. Istá si nie som, ale neprotestuje, takže je to asi ok:)

Janka povedal(a)...

Kasiu, dziekuje, moje palety dlugi czas czekaly na recykling, ale wreszcie sie doczekaly. Ciesz sie na Twoj stolik, my jestesmy bardzo zadowoloni i co dopiero synek -uwielbia sie bawic tam z samochodami. Oczywiscie, z poducha pod d...:)

emily povedal(a)...

Janka, ten stol je uplne super, take som niekedy vkladala na mmb ako inspiracie z netu, ked si pamatas. Pripadalo mi to divne, ale postupne som si tento styl oblubila, ale na realizaciu zatial nemam priestor a urcite ani pochopenie od mojich najblizsich. Vankusik, jeeeeej, no nemam slov, je uchvatny.
krasny dnik
Emily

Dagi Mara povedal(a)...

Witaj kochana!
Swietna robota!!! Stolik jest super! Bardzo mi sie podoba. Ja ostatnio myslalam o takich legowisku z palet na balkon.
Poducha jest swietna, fajnie spikowana i te gwiazdki.. cacy!

Pozdrawiam serdecznie!
Dagi

wdomuujagi povedal(a)...

Stół świetny!
hi hi wywieszka wchodzić bez rajstop.
Poducha świetna

Ana.Anything povedal(a)...

Genialne, absolutnie genialne!! Mam podobny stolik (tylko z 1 sztuki) w ulubionych, mężowi się bardzo podoba (on produkuje palety:) ) więc i u nas będzie - ale na moim patio, ktore powstaje:) Poducha jest piękna!!! Jak mogłaś ją uszyć sama, to nie mieści się w głowie!! Jesteś bardzo zdolna bestyjka:)

JanulaC povedal(a)...

Janka, stolík je perfektný a vankúšik tiež...

Janka povedal(a)...

Emily...ďakujem krásne, ja veľmi nepozerám na mmb tie inšpirácie, tak mi asi niečo ušlo:) Pôvodne mal stolík vyzerať inak, ale u nás nepredávajú ani čalúnnické nity, tak som ho nechala len taký "surový". Moja rodina si za pár rokov zvykla. Vyskúšaj to v malom, uvidíš, či Ti dajú košom alebo budeš, ako ja, naďalej celá biela od farby:)

Dagi...bardo sie ciesze na efekty legowiska na balkonie. Mnie sie tez cos taiego marzylo, ale jeszcze nie mamy taras.

Jagus... dziekuje bardzo:) tak, bez rajstop..albo wszystcy beda wiedziali, kogo znajomi odwiedzili:)

Aniu... pozniej pokaz zdjecia gotowego stolika, jestem ciekawa. Poduche z polowy masyna szyla i z polowy ja recznie. Material pomalowany gwiazdkami, nic ciezkiego:)

JanulaC... ďakujem za milý komentárik:)

Atena povedal(a)...

Janeczko Ty jestes niesamowita, stol stworzylas pierwsza klasa!
Alez on mi sie podoba!
A poducha wow, masz cieprpliwosc, trzeba bylo troche sie napracowac aby wyszlo takie piekne pikowanie.
Pozdrawiam cieplutko

Kaprys povedal(a)...

Stół świetny nie wpadłabym na to aby zastosować do jego tworzenia palet ;-) znakomite wykorzysatanie surowców wtórnych !!!
Jesteś Pani Eko !!!
Pozdrawiam Aga
p.s. u mnie dziś na lampie zamieszkało serduszko od Ciebie ;-)

Anonymný povedal(a)...

kapitalny stół i pomysł z tabliczką :))) Chciałabym ją zobaczyć ! Pozdrawiam gorąco

Reia Aria povedal(a)...

Ahoj Janičko,
jsem hrozná, už jsem se nestihla ozvat. Víš Ty vůbec, že je tohle můj vysněný dostatečně originální a extravagantní konferenční stolek?!? Pořád na ně na blozích narážím a přemýšlím, jestli černý nebo bílý a se sklem nebo bez, jen vlastně nevím, jak by to přijmul můj drahý:-D. Je nádherný, nechala bych ho taky pěkně naturální, je to u vás skvělá tečka na konec! Jo a ten podsedák miluju! Stěhuju se k andělské dámě a božskému mouřenínovi!:-)))

ushii povedal(a)...

super wyszło!
lubię paletowe meble - kiedyś kiedys zrobiłam sobie z nich kanapę, była boska i ja uwielbiałam :) więc rozumiem jak bardzo polubiłas swój stół :)
i poducha tez świetna!

Buziaki!

Duby povedal(a)...

Ahoj Jani!
No to je opravdu originálny nápad! Priznám sa, že mňa by takéto čosi nikdy nenapadlo. Asi preto, že nie som na také odvážne veci. No napriek tomu sa mi ten stolík veľmi páči! A vankúšiky nemajú chybu! Látku máš originál kúpenú alebo si ju pomaľovala hviezdičkami ty??
Pekný zvyšok nedele prajem!
Iveta

Janka povedal(a)...

Atena, Kaprys... dziekuje bardzo, kochane:)
Nettiko... kiedy zrobie tabliczke, to pewnie ja tutaj pokaze:)
Sharka... o čierom som neuvažovala, ale teraz sa mi zdá, že je to výborný nápad. No a priznám sa, že mi Tvoje hviezdičky prirástli k srdcu a inšpirovali ma na výrobu tohto vankúša:)
ushii... dziekuje baaardzo:)
Duby...ďakujem krásne, Ivetka:) Hviezdičky sú ručne maľované.

B. povedal(a)...

hahaha! Swietne to z tymi rajstopami, a stol bardzo ciekawy:-)
Podusia sliczna i na pewno bardzo sie przydaje na podlodze gdzie sa dzieci...
Sciskam mocno
Basia

li. povedal(a)...

Ach, jak ja o takim stoliku długo myślałam. Nawet palety mam, ale mąż mój mówi,ze się nie nadają:). Muszę pokazac mu Twój stolik, a przekona się,że są świetne do takiego projektu. Poduszka perfekcyjna.

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...