accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

utorok 24. mája 2011

Autant de têtes, autant d´avis

Nemala som konkrétnu predstavu, aký lifting podstúpi obývačka (pôvodne polovica detskej izby). Vedela som len, že to musí byť "home" pre celú rodinu. Túžila som nastaviť tvár slnku a spojiť nehu textílií so surovosťou dreva. Z každej strany som počula, ako strašne vyzerajú závesy, ktoré sú také dlhé, že ležia na podlahe, ako stolári nemajú radi výrobu bielych dverí (nehovoriac o kazetových masívnych a ručne maľovaných), ako som nemala kupovať lacnú a nekvalitnú podlahu, aký nenormálny stôl som si vymyslela, no a maľovať štetcom písmená na stenu? Strata času! Ale moja rodina stála pri mne a neskôr som prišla na to, že predsa nikto iný s nami bývať nebude a tak  môžeme realizovať naše predstavy presne tak, ako by sme chceli. Predstavujem vám teda naše najobývanejšie miesto v dome. Nie je to ešte koniec, o pár dní bude hotová TV skrinka aj stôl, ešte na tom pracujem:)


Nie wyobrazalam sobie jaki konkretnie lifting podstepi pokoj dzienny (poprzednie polowa pokoju dzieci). Wiedzialam tylko, ze to musi byc "home" dla calej rodziny. Praglam sloneczka i polaczenia subtelnej tkaniny z surowym drewnem. Ze wszystkich stron slyszalam, jak okropnie wygladaja zaslony, ktore leza na podlodze, jak stolarze nie lubia produkowac bialych drzwi (nie mowiac o kasetowych recznie malowanych drzwiach z masywu), jak nie mialam kupowac taniej i nie kwalitnej podlogi, jaki nie normalny stol wymyslilam sobie, no i malowac pedzlem napis na sciane? Strata  czasu! Ale moja rodzina stala obok mnie i pozniej przyszlam na to, ze nikt inny przeciez z nami mieszkac nie bedzie i mozemy realizowac swoje marzenia wlasnie tak, jak chcialibysmy. Przedstawiam wam wiec nasz maly pokoj dzienny. To jeszcze nie koniec, za pare dni bedzie szafka na TV i stól, jeszcze nad tym pracuje:)


Lampu som presťahovala, svojím romantickým klobúčikom a krídlami od Anetky je anjelským doplnkom obývačky. Pôvodne stála  tu.
Lampe przeprowadzilam z innego pokoju, z romantycznym kapeluszem i z krzydlami od Anetki jest doskonalym dodatkiem tego pokoju. Wczesniej stala tutaj.



Ušila som aj dlhééééééé závesy z bieleho a sivého ľanu... so záclonami pôsobia vzdušne a ľahko.
Uszylam i dlugieeeeee zaslony z bialego i szarego lnu... czuc w nich powietrze i lekkosc.



Podlaha ma očarila svojím vzorom nápisov a číslic zo starých vínnych doštičiek. Keď na ňu padajú lúče slnka, je krásne len tak sa dívať.
Podloga urzekla mnie  wzorkiem napisow i numerkow ze starych tabliczek po winie. Fajnie patrzec na nia, kiedy odbija promyki slonca.



Nápis nad sedačkou som maľovala čiernou akrylovou farbou. Dlho som uvažovala, ktorý nápis by vystihoval našu domácnosť, nakoniec ma oslovil práve tento:
Napis nad sofa malowalam czarna farba akrylowa. Dlugo decydowalam, ktory napis wybrac, w koncu wybralam ten:

La perfection. Ce n´est pas de faire quelque chose de grand et de beau,
mais de faire ce que l´on fait ave grandeur et beauté.




Výhľad z okna je k susedom, ale ak by náhodou susedia radi nakukli k nám, privíta ich parapet s rôznymi mojimi "závislosťami". Medzi ne patria aj ježkovia, pamätáte si ich ešte? Používali sa na aranžovanie ikebany, ale celkom dobre poslúžia aj ako stojany na fotografie, však?

Widok z okna do sasiadow, ale gdyby przypadkowo sasiedzi chcialiby zerknac do nas, powita ich parapet z roznymi moimi "zaleznosciami". Do nich licze i jeze, pamietacie ich jeszcze? Uzywano ich bylo do aranzacji ikebany, ale ciekawe i ich zastosowanie jako stojaki na zdjecia, prawda?







Do lustra z lastúr som sa doslova zaľúbila. Jemné peniažky s krištáľovými ozdobami - to jednoducho musí byť.
W lampie z muszelek  doslownie zakochalam sie. Delikatne pieniazki z krzysztalkami - to poprostu musi byc.


Keďže mi pribudli rámiky rôznych vzorov a farieb, vytvorila som galériu, ktorú budem postupne zväčšovať ďalšími fotografiami.
Poniewaz przybylo u mnie ramek o roznych wzorkach i kolorach, stworzylam galerie, ktora bede pozniej powiekszac o kolejne zdjecia.


Na záver moja obľúbená rozkvitnutá magnólia.
Na koniec moja ulubiona rozkwitnieta magnolia.


Prajem vám krásny deň!
Zycze wam milego dnia!

Ospravedlňujem sa za kvalitu fotografií, v poslednom čase mi to akosi nejde:)
Przepraszam za jakosc zdjec, ostatnio jakos nie umiem tego:)

17 komentárov:

barbaratoja povedal(a)...

Podoba mi się.Wszystko!

Myszka povedal(a)...

Masz rację - Ty będziesz tam mieszkać i Tobie ma się podobać Twój dom!!!
Podłoga jest fantastyczna, ajajajaj :):)
A powiesz co znaczy ten napis?
Zasłony wyglądają świetnie i fajna galeria ze zdjęciami.

Pozdrawiam i spokojnej nocy życzę!

ushii povedal(a)...

no własnie :) to Wasze miejsce na ziemi i to Wam ma się podobać :)) Fajnie się zapowiada!

A jeże - nie tylko pamiętacie ale i szukacie bezskutecznie - obecnie to towar nawet w kwiaciarniach nieznany :))

Pozdrawiam!

wdomuujagi povedal(a)...

len i drewno piękne połączenie.
Janeczko podoba mi się podłoga z napisami, jak firma je produkuje?

Unknown povedal(a)...

chociaż kanapy nie w moimi stylu, to reszta cała już tak - podłoga jest przepiękna i gdyby nie nasze stare dechy, to byśmy taką położyli
napis - gratuluję cierpliwości przy tworzeniu :)
zasłony cudo- moja mama też narzeka, że u mnie się walają po podłodze ;)
buziaki

Unknown povedal(a)...

Jaga - u nas już chyba w każdym markecie budowlanym są takie podłogi z napisami - ja na pewno widziałam w Castoramie

Ana.Anything povedal(a)...

Janeczko - jestem zauroczona zmianami! Podłoga to mistrzostwo świata!!! Zdjęcia wrzucone do ulubionych ku pamięci, kiedy będziemy zmieniac panele w sypialni:) Zasłony piękne i takie subtelne - idealne kolory - nic się nie martw, moje też się walają po ziemi i ja to uwielbiam - w przeciwieństwie do wielu odwiedzających i komentujących - ale myslę podobnie jak Ty to Twój dom i Tobie ma być w nim dobrze:) Napis wyszedł jak spod maszyny - a zdradzisz co oznacza (bo ja z francuskiem ma nie po drodze):) Galeria ze zdjęciami bardzo klimatyczna!

Janka povedal(a)...

Dziekuje wam, dziewczyny, za mile komentarze.
Myszko... napis w francuskim, ale na slowackim troszeczke inaczej sie tlumaczy : "Doskonalosc. To nie znaczy robic cos duzego i pieknego, ale robic to z miloscia (z wielkoscia i pieknem)
Kasiu... zgadzm sie z Toba, ze kanapa nie pasuje do calosci, ale nowa nie mam:) Wyobrazam sobie w przyszlosci wiklinowa z poduszkami i tam, gdzie jest okno, bedzie wyjscie na taras...marzenie:)
Jagus... to taki tani produkt od Classen...mowi sie, ze ten producent nie przyjazni sie z kwalita, ale mnie wcale o jakosc nie chodzi:)

Bree povedal(a)...

Dokladnie To Wasze mieszkanie i Wasze marzenia :D
Piekne zaslony, a podloge mam prawie identyczna u siebie :D Uwielbiam ja, pozdrawiam!

Myszka povedal(a)...

Dziękuję:)
A kanapę możesz przykryć jakąś pasującą narzutą!

Atena povedal(a)...

Janeczko nie moze byc inaczej musi sie przede wszystkim Tobie i domownikom podobac.
Zaslony pieknie polaczylas, tez mam lezace na ziemi ale nie powiem kurz sie zbiera.
Jakbym byla twoja sasiadka na pewno ciagle zagladalabym przez okno tak swietnie zaaranzowalas parapet.
Buzka

Unknown povedal(a)...

Jani, mas to krasne. Jednoduche, perfektne sladene a ta stojaci lampa je uzasna. A citat taky. Krasny den, Katerina

Fleurette povedal(a)...

Milá Janya, nemám slov..obdivuji podlahu ,nápis ,krásně sladěné záclony je to čisté, je to krásné, je to váš domov!!!!!!!!
Přeji Ti krásný večer
Fleurette

zcdl povedal(a)...

Janka...akoze co dodat...v jednoduchosti je krasa a u teba je to priam nadhera :) ... od A po Z... :)

Kajka povedal(a)...

Janeczko, jaki cudny klimat stworzyłaś, a pomysł z podłogą w takim wydaniu, jak dla mnie rewelacja. Kochana, nie będę powtarzac za dziewczynami,że to przede wszystkim Tobie ma się podobac, itp. bo to święta racja.
Dziękuję Ci Kochana za tę muzyczkę w tle bloga. Moja ukochana.
Pozdrawiam cieplutko

Kami povedal(a)...

Janka tak mi ale dávaš zabrať.... len čumím a čumím....krásne, čisté....... podlaha ma nadchla a nápis je 100% profesionálny.....papa Kami

Andrea R. povedal(a)...

Jani ako vždy nádhera:)ľahkosť detailov sa snúbi s čistotou tvarov to všetko je vedené tvojou intuíciou a to sa mi moc páči:)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...