accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

piatok 30. marca 2012

Bonnes Pâques à tous!



Priznám sa, v histórii som nikdy nebola dobrá. Nepamätala som si dátumy, mená a pre mňa vtedy nezmyselné súvislosti. Nezaujímali ma vojny, vrtochy panovníkov, vzbury, ale čo sa týka histórie umenia, tou som nikdy nepohrdla. A tak som si v tomto období spomenula na dávne hieroglyfy a pri tejto spomienke ma napadlo, že by som mohla motívy z jaskýň preniesť aj do súčasnosti - na veľkonočné vajíčka. Táto myšlienka sa počas realizácie sformovala a namiesto starých egyptských znakov som do hliny vryla odtlačok rukopisu. Viedol ma pocit, ako vždy. Ale sľubujem, že na ďalší rok dám tie hieroglyfy. Do vajíčka je možné schovať napríklad lentilky alebo ďalšie vajíčko, alebo aj to, čo som tam schovala ja:)

«

Przyznaje, nigdy nie bylam dobra w historii. Nie pamietalam data, imienia i wtedy dla mnie bzdurne polaczenia. Nie interesowali mnie walki, maniery monarchow, bunty, ale co dotyczy historii sztuki, nigdy nia nie pogardzalam. I tak dzisiaj wspomnialam o starych hieroglifach i wpadlam na pomysl, ze moglabym motywy z jaskini przeniesc we wspolczesnosc - na jajka wielkanocne. Ten pomysl sie sformowal podczas realizacji i zamiast starych  znaczkow egiptskich zrobilam do gliny odcisk rekopisu. Prowadzilo mnie uczucie, jak zawsze. Ale obiecuje, ze w nastepnym roku zrobie tekie z hieroglifami. Do srodka jajka mozna ukryc np. cukierki lub jeszcze jedno jajko lub to, co tam ukrylam ja:)



Krásny večer všetkým!
Milego wieczora wszystkim!

P.S. Luizo, dostalam dzisiaj Twoja paczke, bardzo dziekuje:) Nie mam do Ciebie @.

8 komentárov:

Rose povedal(a)...

Ja natomiast kocham historię choć z datami mam również problem! ;)
Świetny pomysł i jestem najnormalniej zaskoczona, że tak to niesamowicie wygląda!
Buziak!

zcdl povedal(a)...

Janka moc krasne, uz som to obdivovala na FB...:)

Katarína povedal(a)...

Krásne, jednoduché a jedinečnééééé Jani ♥

Ewulina povedal(a)...

No, vidíš to. A ja si dodnes pamätám, že 14. júla 1789 začala Francúzska revolúcia, že Ľudovíta XVI. popravili 21. januára 1793 alebo že Marata zavraždila Charlotta Cordayová.

Alebo kto bol Benvenuto Cellini.

To vieš, romantický pán Dumas a milovníčka histórie :-)

Priznávam pokorne, že tvoja záľuba má ľúbivejšie (aj praktickejšie) plody :-D

Eva

Atena povedal(a)...

Zawsze cos fajnego wymyslisz, rowniez ten pomysl mi sie podoba:)
pozdrawiam

Anonymný povedal(a)...

Přeji hezký večer...tak až teď jsem zjistila,že když jsem tě dnes prosila o přidání mezi tvé přátele na facebooku,že tě vlastně znám:-)
Mám tě přidanou v oblíbených na blogu a vůbec mi nedošlo,že jsi to Ty.
Moc ti děkuju:-)a měj se moc hezky.
S pozdravem Žaneta

Kaprys povedal(a)...

Janeczko jesteś niesamowita !!!!!!!!!!
Jajeczkowy pomysł bardzo efektowny !!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam Agnieszka

Reia Aria povedal(a)...

Janinko to je nádhera! Jednoduché, přírodní, rustikální a praktické, moc se Ti to povedlo, sjvělý nápad! Já mám taky problém s datumy a nesnášela jsem dějepis. Naštěstí jsem se taky léta učila dějiny umění i toho současného. Ale skrz celou sérii válečných filmů (hodně realistických) a zábavná časopis Histyory Revue (kde vyhledávám hlavně milenecké avantýry:-)) mně můj drahý naučil se na svět dívat jinýma očima;-).
Hezkou neděli:-*

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...