accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

streda 12. októbra 2011

Le sorcier Automne

Smútok? Melanchólia? Depresie? Ale kdeže! Jeseň dokáže byť prekrásnym  obdobím roka pre toho, kto ju tak vníma. Spomínam si na detstvo - na zvieratká z gaštanov, girlandy z pestrofarebného lístia alebo vlastnoručne zhotovených šarkanov, či kŕmidiel pre vtáctvo. Na veselý smiech celej rodiny, na bohatú úrodu jabĺk, na ustavičné pokrikovanie:  "...a teplo sa oblečte!" Voňavý bylinkový čaj s medom, na ústach makový úsmev a teplá farebná deka. Moje znaky jesene. Tento rok ju vítam machovým venčekom na vchodových dverách. Je ozdobený ružovým vresom, mašľou a kvetinou z látky. 

Smutek? Melancholia? Depresje? Gdzie tam! Jesien potrafi byc przepiekna pora roku dla tego, kto tak ja postrzega. Wspominam na dziecienstwo - na zwierzatka z kasztanow, girlandy z roznokolorowych lisci albo na wlasnorecznie stworzonych latawcy lub karmnikow dla ptakow. Na wesoly smiech calej rodzinki, na bogaty urodzaj jablek, na systematyczne napomnienia: "...i cieplo sie ubierzcie!" Pachnaca herbata ziolowa z miodem, na ustach usmiech makowy i ciepla kolorowa koldra. Moje znaki jesieni. W tym roku witam ja wiankiem z mchu na drzwiach wejsciowych. Ozdobiony jest rozowym wrzosem, kokarda i kwiatem z tkaniny.


Keďže nás tekvice obdarili svojimi krásnymi plodmi, bolo treba vyhútať, čo s takými peknými obalmi. Zopár som odložila na tradičné "svietiace potvory" a z jednej vzniklo takéto kŕmidlo pre vtáčiky. Teším sa, že si malí návštevníci už aj našli cestu k jeho obsahu:)

Kiedy dynie obdarowali nas swoimi pieknymi owocami, potrzebne bylo wymyslec czegos z nich. Pare odlozylam na tradycyjne " potworki swiecace" i z jednej powstal taki oto karmnik dla ptaszkow. Ciesze sie, ze malency goscie juz znalazly do niego droge:)








Povedali by ste, že na nasledujúcich fotkách je pažítka? Spotrebujem jej  len málo a tak ju koncom leta vždy zostrihám a nechám uschnúť. Páči sa mi jej "suchý vlas":)
Powiedzialibyscie, ze na nastepnych zdejciach szczypiorek? Skonzumujemy go tylko troche, wiec zawsze pod koniec lata go obtne i on wyschnie. Podoba mi sie ten "suchy wlos":)



Teraz záhrada oddychuje, pripravuje sa na biely spánok. Je čas venovať sa interiéru, ale o tom až nabudúce:)
Teraz ogrodek odpoczywa, gotuje sie na bialy spanek. Pora zajmowac sie wnetrzami, ale o tym nastepnym razem:)



A teplo sa obliekajte! Príjemnú jeseň!
I cieplo sie ubierajcie! Milej jesieni!




13 komentárov:

B. povedal(a)...

Piekne zdjeica, wianek jest po prostu cudowny! Ten roz odstaszy kazdy mroz!
Ok, obiecuje, ze bede sie cieplo ubierac Janeczko;-)
sciskam, milego wieczoru
B.

dulce de leche povedal(a)...

krasny prispevok,Janka:)normalne ma zahrial v tomto nehrejivom case:)))a tvoje vytvory, ako vzdy "jeeej" :)))

Gabi povedal(a)...

Príjemné jesenné ladenie:) Ja až také silné zážitky z detstva nemám, ale o to viac teraz ponúkam a pozývam k prežívanie tých mojich:) Gabi

Dagi Mara povedal(a)...

Jaki ten Twoj synus jest slodki!!! :)
Super karmik dla ptaszkow zrobiliscie. Widac, ze jesien u Ciebie jeste bardzo przyjemna.

Pozdrawiam serdecznie
Dagi

Kaprys povedal(a)...

Wianuszek jest przepiękny !!!
Dziękuję za odwiedziny w moim świecie ;-)
Pozdrawiam Agnieszka

Anonymný povedal(a)...

Cudowne ciepło i barwy emanują z Twoich słów i zdjęć ...Kocham jesień :) Buziaki

Myszka povedal(a)...

Karmnik super ale jaka to musiała być DYNIA!!!
Janeczko ja zmarzluch straszny jestem więc zawsze się ciepło ubieram:) A suchy szczypiorek ma w sobie coś!

Atena povedal(a)...

Witaj Janeczko
Wianek jest przepiekny, jak sie nie myle to na drzwiach wejsciowych w takim razie milo wita gosci.
Jadlodajnia dla ptaszkow z dyni? to cudny pomysl, podoba mi sie:)
Maksio jaki slodziak.
pozdrawiam Was

aga povedal(a)...

Masz rację Janeczko jesień nie musi być smutna!!!a karmnik dla ptaszków super pomysł choć ja sama uwielbiam pestki z dyni!:)Pozdrawiam!

BOHDA povedal(a)...

ZAJÍMAVÉ A KRÁSNÉ FOTKY.
PŘEJI HEZKÉ A PŘÍJEMNÉ PODZIMNÍ DNY.
TAKÉ VELICE DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU NA MÉM BLOGU.
BOHDA

Iris povedal(a)...

Pekný venček! A vlastne všetko ostatné! Teplo sa obliekame, ale ešte predtým - blahoželám k článočku v Miau! Krásu jeseň!

Ewulina povedal(a)...

Mňam, pažítka, láska moja :-)

Jeseň, fučí vietor, nos mi ide odlomiť, taká som uzimená. Na dedinskom dvore hŕbisko dreva, cirkulár a ja ako pomocník. Fujtajbl, ešte že som už dospelák a sedím pri radiátore.

Dnes už mi jeseň neprekáža. Je fajn, ako každé ročné obdobie, ktoré ehm, dožijem a prežijem.

Aby som nezabudla. Mrkni na môj blog, čaká ťa na ňom trocha živočíšneho tepla :-)

Eva

ShoKa povedal(a)...

Świetny blog! Na pewno będę zaglądać częściej :)
Karmnik dla ptaków rewelacja!!! Pozdrawiam :)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...