accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

utorok 3. augusta 2010

Tajomstvá bielej skrine/Sekrety białej szafy

Pár týždňov dozadu som kúpila starú skriňu. Zaujala ma svojím tvarom, vekom aj stopami minulosti. Nebola by som to ja, keby som ju nevidela v svojich snoch bielu. Snáď mi to odpustia "záchrancovia" klasického nábytku, ale svojmu pokušeniu som nemohla odolať. Padla teda za obeť mojim snom.

Pare tygodni temu kupilam stara szafe. Zainteresowala mnie swoja forma, wiekem i znakami przeszlosci. Niebylabym to ja, gdyby ja nie widzialam w moich marzeniach biala. Moze wybacza mi tego "ratujacy" mebli
 klasycznych, ale nie moglam oprzec sie pokusie. Wiec stala sie ofiara moich marzen.



Pretože som nenašla vhodný prívesok na kľúč, urobila som si ho sama. Príveskom je vankúšik s ručne vyšívaným monogramom, obháčkovaný šedou niťou a ozdobený bielym strapcom.

Dlatego, ze nie znalazlam odpowiednia zawieszke, stworzylam ja sama. Zawieszka jest mala poduszka z recznie haftowanym monogramem, obszyty szydelkiem i szara nicia i ozdobiony bialym chwostem.


Pásikmi ma inšpirovala Li. , odporúčam navštíviť jej blog.
Paseczkami zainspirowala mnie Li. , polecam zajrzec na jej bloga.



Na dverách je monogram priezviska našej rodiny maľovaný ručne.

Na drzwiach jest monogram nazwiska naszej rodziny malowany recznie.



A takto vyzerala skriňa pred "zničením":)
I tak wygladala szafa przed "zniszczeniem":)


Ukážem vám ešte "maličký" obrázok, ktorý som vyšívala pred 15 rokmi, keď sa mi narodil prvý syn. Vtedy som mala trpezlivosť i čas.

Pokaze wam jeszcze "malutki" obrazek, ktory haftowalam 15 lat temu, kiedy urodzil mi sie pierwszy syn. Wtedy mialam cierpliwosc i czas.



Mám obrovskú radosť vďaka nekonečnej energii od Anetky, ktorá vždy vyčarí úsmev na mojej tvári. Včera mi prišiel od nej balíček plný nádherných darčekov. A k tomu luxusne zabalený v štýle vintage stitch. Veľmi pekne ďakujem, Anetka.

Mam wielka radosc dzieki nie konczacej energii od Anetki, ktora zawsze wyczaruje na mojej twarzy usmiech. Wczoraj dostalam od niej paczuszke pelna swietnych prezencikow. I do tego luksusowo zapakowany w stylu vintage stitch.



32 komentárov:

Beata Woźniak povedal(a)...

Matko, szafa jest piękna!!!
obrazek powstały lata temu rownież:)naprawdę miałaś cierpliwość, ja przy swojej dwulatce wysiadam czasami....
pozdrawiam

Myszka povedal(a)...

Piękna szafa!!!!! Według mnie, dużo lepiej wygląda w bieli:) Prezenciki od Ateny świetne jak zawsze!

Klaus povedal(a)...

Przepięknie wystroiłaś szafę! cudnie wygląda:) a Anetka faktycznie wspaniałe prezenty potrafi sprawić, wiem coś o tym:)

barbaratoja povedal(a)...

Szafa jest śliczna po przemalowaniu;-)
Obrazek mnie zauroczył!

zcdl povedal(a)...

Janka....ta skrina je uzasna!!!!! vobec si ju nepokazila...priam si jej vdychla zivot je uzasna zo vsetkym....ci s monogramom, ci s klucenkou....a darceky su fantasticke....vzdy tvrdim ze je dobre mat takych priatelov...:) aha a aby som nezabudla..vysivka je bozska....podla mna by si zvladla aj teraz...:)

Iris povedal(a)...

Tiež by som chcela vedieť takto "ničiť" veci:o)))Skriňa je nádherná, "vymazlená" do detailov, majstrovký kúsok! Ani neviem , čo chváliť skôr - skriňu, prívesok na kľúče, monogram, výšivku?

Ewka povedal(a)...

Piękna szafa, zawieszka, prezenty!! Piękny blog:) Pozdrawiam.

Fleurette povedal(a)...

Milá Janya, já nemám slov o takové skříni si také sním!!! A ten přívěsek je překrásný!!
Dáreček si určítě zasloužíš tak si ho náležitě užij:)
Přeji Ti krásný večer a závidím, že můžeš být v blízkosti té krásné skříně:)))
Fleurette

Anonymný povedal(a)...

Szafa zdecydowanie lepiej wygląda na biało! Jest piękna! Odkryłam właśnie Twój blog i bardzo podoba mi się, będę zaglądać :))). Bardzo dobrze piszesz po polsku - gratuluję :)))
pozdrawiam serdecznie

Ana.Anything povedal(a)...

Janya - oniemiałam na widok szafy - piękna jest!!! i ta zawieszka - zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia, ach, masz talent kobieto!!

Monique povedal(a)...

Ja sama nie jestem zwolenniczka przemalowywania mebli, ale mysle, ze dobrze ze te szafe "zniszczylas":)
pozdrawiam
Monika

Dagi Mara povedal(a)...

Na prawde swietnie wyszla ta szafa, ktora sama w sobie jest piekna. Ale na bialo zyskala jeszcze wiecej!Wspaniala praca,musze przyznac.
Piekny haft! Na pewno dlugo to robilas... czarujacy!
Pozdrawiam Cie!

Duby povedal(a)...

Ahoj Janya. No tá skriňa je hodná aj na výstavu. Máš trpezlivosť, lebo vidieť každý detail je vymakaný. Ty proste úžasne ničíš veci,aj preto sem rada chodím !!
Iveta

Bianca~ povedal(a)...

Szafa piękniejsza po zaczarowaniu ją na biało. Bez dwóch zdań uczyniłaś ją piękniejszą dodając unikalne akcenty. Obrazek bardzo do niej pasuje mimo, że ma już tych kilkanaście lat. Bardzo romantycznie...

Unknown povedal(a)...

Piękne szafisko i też uważam, że biel wyeksponowała jego detale.
Zawieszka i obrazek cudne.
Buziaki.

B. povedal(a)...

Pozielenialam z zazdrosci, szafa jest absolutnie cudowna! Naprawde!
Zawieszka rowniez, pasuje do szafy idealnie, nie wiedzialam, ze masz nastepny talent: pieknie haftujesz Janko:-)
A jesli chodzi o prezenty od Anety-Ateny jak zwykle piekne, ale to kazdy wie, kto ja zna!
Pozdrawiam serdecznie
Basia

Gabi povedal(a)...

Ty brďko, parádna!:) Mne by sa páčila už aj čisto biela, ten monogram ju však robí takou honosnou:) Aj s doplnkami si sa priam pomaznala:) No stručne a jasne - krásne, čisté, zladené. Gabi

Annasza povedal(a)...

Ta szafa jest po prostu przepiękna! Podziwiam z całego serca, po przemianie widać cały jej urok :))) Cudny też wyhaftowany obrazek, podziwiam cierpliwość i pozdrawiam z całego serducha :))

aagaa povedal(a)...

Szafa wygląda teraz o wiele lepiej! Cudnie wprost!
Twoje hafty śliczne a prezencików od Ateny zazdroszczę.
Pozdrawiam

Aga robie-bo-lubie povedal(a)...

Szafa wyszła cudownie! A ten haft... Może zacznij znowu haftować? Pięknie Ci to wychodzi...

Viera povedal(a)...

Janka, pri skrini som híkala ale monogram ma úplne umlčal. Je nádherný!

Jolanna povedal(a)...

Szafa świetna !!! BRAWO !!!
Hafty śliczne, prezenty od Anetki znam :)) też miałam to wielkie szczęście.
Pozdrawiam ciepło.

ushii povedal(a)...

antyków nie lubię przemalowywanych, wolę odczyszczone do surowego drewna. Ale twoja szafa wygląda bardzo dobrze w bieli, o wiele lepiej niz w oryginale :)

A prezenty i hafty sa takie śliczne, że nie wiem co bardziej mi sie podoba :)

pozdrawiam!

Sklepik povedal(a)...

Przepiękna ta szafa, wygląda jak ze starego dowru. Cudna.
Anetka?? To dobra duszyczka. Znam ją znam.

artambrozja povedal(a)...

Szafa wygląda rewelacyjnie i o wiele lepiej w bieli niż w oryginale .
A prezenty od Anety piękne - miło otrzymać taka niespodziankę :)
buziole :***

Reia Aria povedal(a)...

Milá Janko,
na skříň jsem se byla dívat už snad pětkrát, jen jsem ještě neměla čas napsat. No comment, opět jsi mě přesvědčila, že máš vytříbený styl, jsi úžasně šikovná a hlavně vytvoříš vždy něco, čím se mi trefíš do vkusu:-)! Muselo to dát ráci a zabrat spoustu času, který já bohužel postrádám a vyšívýníje mi cizí, i když ho neslírně obdivuji, přívěšek je opravdu skvělý! No a skříň, opravdu je to nádherný kousek, robustní, masivní, né žádné laciné chrastítko, prostě kus nábytku s velkým N a přetvořený do tylu vintagr naprosto dokonale!!!!!!!!!!

li. povedal(a)...

No i nie wiem co tu komentować w pierwszej kolejności. Same cuda. Szafa zachwyca po stokroć. A przy okazji szafy dziękuje za ogromne wyróżnienie.Jest mi ogromnie miło i nie wiem co powiedzieć...Piękny monogram.Pewnie własnego projektu. Haft sprawił,że piszę z poziomu podłogi. Spadłam.Uroczy.I trafiłaś w moje pierwsze kroki krzyżykowe. Właśnie próbuje sił swoich. No i zawieszka tez z haftem i z monogramem. Aaaale uczta. Chetnie skorzystałabym z tak ciekawych wzorów.Czy mozliwe byłoby ich udostępnienie? Pozdrawiam gorąco.

gabraj povedal(a)...

Przepiękna ta szafa. Marzenie.Pięknie ją "zniszczyłaś" Pozdrawiam serdecznie.

aga povedal(a)...

Rewelacyjna zmian szafy!!!!Monogram wspaniale na malowany!I super prezenty!Pozdrawiam:)

Atena povedal(a)...

Kochana szafa przeszła niesamowitą metamorfoze, mi sie baaardzo podoba w tej bieli.
Zrobiłaś kawał dobrej roboty.
Zawieszka tez śliczna, już sie w niej zakochałam. I fajnie wymyśliłaś ten monogram.
Haft hoho widac,że włozyłas w niego dużo pracy.
Buziaczki

GUSIA povedal(a)...

Boże jaka ta szafa piękna!!!
Wygląda niesamowicie tak jak niesamowite są Twoje prace!!!
Zawieszka idealna wkomponowała się w szafę wyjątkowo :o)
A prezenty od Atenki cuuuudo!!!
Pozdrawiam Cię Kochana i serdecznie dziękuję że do mnie zaglądasz :o)

jednoiglec povedal(a)...

Szafie jest znacznie lepiej w bieli:) piękna jest - o takiej właśnie marzę (ale w innym kolorze: czerwieni). Zawieszka, monogram i haft sprzed lat - jestem pod wielkim wrażeniem. Cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga:)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...