accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

sobota 28. septembra 2013

Le tapis crocheté



Vedeli ste, že háčkovanie patrilo k ženským prácam už v dobe bronzovej? Archeológovia našli v hrobkách kúsky sieťky na vlasy, ktoré vraj tieto ženy vytvárali bez háčika, s pomocou prstov, ale technika bola podobná háčkovaniu. Neskôr háčkované kúsky zdobili nielen odevy, ale aj nábytok - poličky, vitrínky, príborníky. A rovnako ako dnes, touto technikou sa vyrábali aj úžitkové predmety, papuče, ponožky, rukavice, ozdobné obrusy, šály, čiapky a podobne. Ľudia sú vynaliezaví a tak sa už neháčkuje len z háčkovacej priadze, ale napríklad z vlny, odstrižkov textílií, alebo z netradičných materiálov - špagát, lano, drôt či igelitová taška. Veľkým hitom je priadza Hoooked Zpagetti. Je to úplet (tričkovina) narezaná priečne na tenké pásiky, vďaka čomu sa skrúti do rúrky a vytvára tak akúsi dutinku, vhodnú na háčkovanie. Môžete si ju vyrobiť aj doma z obyčajného trička, ale ja dávam prednosť originálu. Je to veľká špuľka, v ktorej sú len 2-3 zošitia, preto sa z nej súvisle háčkuje. Kedysi som vyrobila z tejto priadze puf, ktorý môžete vidieť TU.
Ale ostali mi ešte nejaké maxi špuľky a tak som nedávno vyrobila koberček v sivofialovom odtieni s bielym okrajom. Nie je síce perzský, ale i tak má pre mňa zvláštnu hodnotu.

«

Wiedzialiscie, ze szydelkowanie nalezalo do robótek kobiecich juz w epoce bronzu? Archeologowie znalazli w grobach kawalki siatki do wlosów, ktore stwarzali  kobiety bez uzycia szydelka, za pomocy palców, ale technika byla podobna do szydelkowania. Pózniej szydelkowe prace ozdabialy nie tylko ubrania, ale i meble - pólki, witryny, kredensy. I tak samo jak dzis, za pomocy tej techniki stwarzali i przedmioty do uzywania, .pantofle, skarpety, rekawice, serwety, szaly, czapki itp. Ludzie maja pomysly , dzisiaj nie szydelkuje sie tylko z kordonkow, ale np. z wloczki, kawalkow tektylii albo nie tradycyjnych materialów - sznurek, lina,  drut lub reklamówka. Wielkim hitem jest predza Hoooked Zpagetti. To dzianina pokrojona w cienkie paseczki, dzieki czemu sie skreca w rurke odpowiednia do szydelkowania. Mozecie ja tez sami stworzyc i w domu, z niepotrzebnej juz koszulki, ale ja wole oryginal. To wielka szpula, w ktorej sa tylko 2-3 polaczenia, dlatego z niej sie nieprzerwanie szydelkuje. Kiedys robilam z tej predzy pufe, ktory mozecie zobaczyc TUTAJ.
Zostalo mi jeszcze kilka maxi szpuli i  niedawno temu stworzylam dywanik w szarofioletowym odcieniu z bialymi krawedziami. Nie jest on perski, ale i tak ma dla mnie szczegolna wartość.





14 komentárov:

Karodekor povedal(a)...

Piękne robótki. Ja też trochę szydełkuję. Teraz planuję zrobić gwiazdki bożonarodzeniowe :) Pozdrawiam

Unknown povedal(a)...

Moja, pri tebe sa podučím aj histórii háčkovania. Šikovné rúčky ty máš, koberček je bardzo krásny a páči sa mi aj krásna lila farba. Držím palce s hladko, obratko. Renata

Katarína povedal(a)...

Tsss čo tam po perzskom koberci, Tvoj je krásny a úplne origo :-) ♥

j33 povedal(a)...

áno, odrezkovú priadzu poznám....koberček máš nádherný...
inak žiadna novinka, koberčeky zo zvyškov tkanín a pletenín robili už asi odjakživa....
prajem krásny deň...

Atena povedal(a)...

Dywanik jest niezykle uroczy. A ja wlasnie widzialam takie wielkie szpule z grubym jak mi sie wydawalo sznurkiem, a to chyba jest wlasnie to o czym piszesz. Ja nie w temacie bo szydelkowac nie potrafie :)
buziaki

Myszka povedal(a)...

Piękny ten 'pers' :):):)

bozenas povedal(a)...

Robiłam podobny ze sznurka bawełnianego,a moje pocięte podkoszulki leżą zwinięte w kulki i czekają na dobry czas:)))piękny ten Twój fioletowy dywanik:)))))

Kajka povedal(a)...

Już od jakiegoś czasu chodzi za mną Zpagetti i chyba wreszcie się skuszę. Mam ochotę na podkładki na stół tylko z kolorem nie mogę się uporać.
Piękny dywanik.
Buziole Janeczko przesyłam

Môj život na predmestí povedal(a)...

ahojky.koberček je nádherný.ďakujem za milý príspevok.pa,jazmínna

Reia Aria povedal(a)...

Jani je nádhernýýýý!!! Moc se mi líbí ta silná příze a ta vintage postel, opravdu originální. Mnoho pozdravů posílám

M.A.R.K.I povedal(a)...

Janičko, nádherný kobereček !!!! Marki

Motylek povedal(a)...

Janeczko, a powiedz jak sobie dajesz radę z praniem dywanika? Czy wrzucasz do pralki? Nie ma z tym problemu? Piękny ten dywanik ze Zpagetti. Ja zrobiłam próbkę z pociętych podkoszulków. Nie jest to na pewno ta jakosć, ale niezły sposób na recycling:)
Pozdrawiam serdecznie e

Janka povedal(a)...

Tak, wrzuce do pralki, zadnego problemu nie ma. On nie jest sporych rozmiarow, wiec sie fajnie wmiesci do pralki:) Zpagetti i ja polubilam, ale ostatnio nie mam czasu do ich wykorzystania, 4 szpule czekaja na mnie:)

Motylek povedal(a)...

Dzięki Janeczko:) Wakacje niedługo, więc może coś podziałam. Pozdrowienia:)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...