accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

piatok 5. novembra 2010

Dentelles et music

Dlho som si tu "neškrtla", ale isteže žijem. Nápadov je dosť, ale času na ich realizáciu čoraz menej kvôli mojej práci. Preto sa chcem na úvod ospravedlniť vám, všetkým skalným bloggerkám, že nenechávam pri vašich príspevkoch komentáre, určite však sledujem každý váš krok:)
Dnešný post bude o spojení krajky s hudbou. Možno ste sa začudovali, ale ja tieto dve krásy vnímam rovnako. K obom treba pristupovať citlivo, obe zvykneme vnímať zmyslami, vydávame veľa námahy a včelej usilovnosti, aby konečný efekt bol balzamom na dušu. Sú vytvorené nekonečnou studňou ľudských nápadov a čo je hlavné - produkované s láskou.
Ja som konečne zvesila jarnú dekoráciu s ovečkami pri vchode a nahradila ju týmto ručne vyrobeným (a trochu deformovaným) venčekom z kučeravej vŕby. Vetvičkami brečtanu ma inšpirovala Janka a trochu som im pomohla vyniknúť bielou paličkovanou krajkou a vtáčikom, ktorého už ste videli tu.

Dlugo mnie tutaj nie bylo, ale jeszcze zyje:) Pomyslow jest wielu, ale czasu na ich realizacje coraz mniej ze wzgledu na moja prace. Dlatego chce sie usprawiedliwic wam, wszystkim blogowniczkam, ze nie zostawiam komentarzy przy waszych postach, pewnie obserwuje kazdy wasz krok.:)
Dzisiejszy post bedzie o polaczeniu koronki z muzyka. Moze zdziwiliscie sie, ale ja obie te piekna postrzegam tak samo. Do obidwoch potrzebne podchodzic wrazliwie, postrzegamy ich zmyslami, wydajemy duzo trudow, zeby efekt koncowy byl balsamem dla duszy. Sa stworzone niekonczaca studnia ludzkich pomyslow i co najwazniejsze - produkowane z miloscia.
Ja w koncu zdjalam wiosenna dekoracje z owcami i wymienilam ja za ten recznie wykonany (i troche zdeformowany) wianek z wierzby kreconej. Galazkami bluszczu mnie zainspirowala Janka i troche ozdobilam go biala koronka i ptaszkiem w klatce, ktorego widzialiscie juz tutaj.


Svet papiera ma vždy inšpiroval. Asi neviete, ale ako dieťa som veľmi rada navštevovala obchody typu "hračky-papier" a nechala sa unášať vôňou papiera. Vtedy som si povedala, že raz určite budem pracovať v takomto prostredí. Dnes je moja práca skôr vizuálnym odrazom krásy, pretože pracujem v oblasti módy. Ale láska k papieru ostala. No a keď je ešte potlačený notami, kto by neodolal? Guľa zlepená z koliesok notového papiera alebo 3D origami, sviečka či krajka omotkaná starými notami... Hudba je všade. Počujem ju aj v krásnom vzore krajky. Na tejto pracujem s láskou už dlhšie, pretože jej potrebujem trochu viac. Chceli by ste zrejme vedieť, čo z nej bude, ale nechám vás v napätí. Aby som mala o čom písať aj v novom roku:)

Swiat papieru mnie zawsze inspirowal. Moze nie wiecie, ale jak dziecko bardzo lubilam odwiedzac sklepy "zabawki-papier" i dalam sie upajac zapachem papieru. Wtedy obiecalam sobie, ze raz bedzie pracowala w takim srodowisku. Dzisiaj moja praca jest raczej wizualnym odbiciem piekna, dlatego ze pracuje w zakresie mody. Ale milosc do papieru zostala. No i kiedy jest nawet zadrukowany nutami, kto nie oprzelby sie? Kula posklejana z kolek papieru nutowego lub 3D origami, swieczka albo koronka otulona starymi nutami... Muzyka jest wszedzie. Slysze ja i w pieknom wzorku koronki. Na tej  koronce pracuje juz dluzej, dlatego, ze potrzebuje jej troche wiecej. Pewnie chcialibyscie wiedziec, po co, ale zostawie was w napieciu. Zeby poprostu mialam o czym pisac i w nowym roce:)






KURZ/KURSIK
A tu je malý kurz pre tých, čo sa chcú pohrať s výrobou gule, aká je na poslednej fotke.
I tutaj maly kursik dla tych, ktorzy chca sie pobawic z tworzeniem takiej kule jak na ostatnim zdjeciu:

Čo potrebujeme?/ Co nam potrzebne?
papiere s notami/ papiere z nutami
ceruzka/olowko
kružidlo/cyrkiel
nožnice/nozyczki
lepidlo/klej

Budem písať návod, ako som robila moju guľku, rozmery závisia na polomere kolieska alebo počte potrebných koliesok. Vyskúšajte! 
Bede pisac, jak zrobilam moja kule, mozna ja zrobic i mniejsza, wieksza, zalezy od promienia kolka lub ilosci kolek. Sprobujcie!

1. Na notový papier si kružidlom narysujeme 20 kružníc s polomerom 2,5 cm. Týmto polomerom rozdelíme kružnicu na 6 rovnakých častí. Každý druhý bod pospájame ceruzkou - vznikne nám trojuholník.  (Kreslíme jemne ceruzkou, ja som to obtiahla fixou, aby ste lepšie videli:)
1. Na papier nutowy narysujemy kolo o promieniu 2,5 cm. Ta sama dlugoscia promienia rozdzielimy na 6 czesci. Kazdy drugi punkt laczymy olowkiem - to bedzie trojkat.  (Rysujemy olowkiem, ja tylko narysowalam to pisakiem, zebyscie lepiej widzieli:)


2. V spojených častiach kolieska ohýbame (zvýrazníme ich tupou stranou nožničiek).
2. Krawedzie trojkata wygniemy (najlepiej przejsc po nich tepa strona nozyczek).


3. Okraje 5 koliesok natrieme lepidlom a spojíme podľa obrázka (2x) - to bude vrch a spodok gule.
3. Brzegi 5 kolek po koleji kleimy i laczymy jak na zdjeciu (2x) - to bedzie wierzch i dol kule.


4. Potom spojíme 10 koliesok spolu a nalepíme na už urobený vrch a spodok.
4. Potem zlaczymy 10 kolek razem i nakleimy na juz zrobiony wierzch i spod.


5.Hotovo. Okraje môžu byť á la patina (špongia a tuš:)
5. Gotowe. Brzegi jeszcze moga byc á la patyna (gabka i tusz:)


Dla Polek: kiedy czemus nie bedziecie  rozumiali, spokojnie zapytajcie, bardzo ciezko dla mnie bylo napisac to po polski:)

20 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Kochan, fajnie Cię znowu czytać :)
piękne rzeczy zrobiłaś - chyba będę musiała coś takiego porobić jako ozdoby choinkowe :)
buziaki przesyłam :*

Myszka povedal(a)...

Piękna ta koronka i do tego ręcznie robiona-brawo! A kula z nutowego papieru jest świetna!
Pozdrawiam!

B. povedal(a)...

super! Kula i palka origami z papieru nutowego this is it! Siwetnie wyszlo, Ty Janeczko msz jak zwykle swietne, niespodziewane pomysly.
Jeszcze raz dziekuje Ci za piekny prezent!
sciskam mocno
Basia

Sklepik povedal(a)...

Cieszę się że wróciłaś. A mnie dla odmiany zachwycają Twoje zdolności.
U mnie niestety ostatnio nie jest zbyt kolorowo ale cieszę się że mogę oderwać się od smutnych myśli i poczytać Wasze blogi.

Pozdrawiam serdecznie.

wdomuujagi povedal(a)...

cudowności origami z nutek
Koronka ręcznie wydziergana cały czas jest moim marzeniem,i pozostanie chyba bo oczy już są słabe.
Janko cudowne są Twoje prace

Anonymný povedal(a)...

No piękne są Twoje prace !!! Prezenciku już nie mogę się doczekać ale wstrzymaj się proszę z wysyłką do 18 ponieważ w domu mnie do tego czasu nie będzie a nie chciałabym aby z braku odbioru gdzieś zaginęła . Buziaczki z wiatrem silnym w tle

Helena Davidová povedal(a)...

Krásný, krajkový příspěvek! Věnec je půvabný, krajka, to se těším, k čemu bude a origami, to obdivuju a z not vypadá úžasně.
Krásný podvečer, zdravím Helena

Dagi Mara povedal(a)...

Ciesze sie znow Cie slyszec! Ty masz na prawde nietuzinkowe pomysly! Piekna koronka! Na pewno jest pracochlonna. Piekne rzeczy robisz z papieru nuowego, mozna go na wiele sposobow wykorzystac.
Pozdrowienia od Maggy!... i ode mnie tez!
Dagi

Yanka povedal(a)...

Nie moge wyjsc z podziwu co twoje zdolne raczki robic potrafia!!! Misterne papierowe ozdoby - cudne i koronka takze.
Pozdrawiam cieplutko:)

aga povedal(a)...

Kula nutkowa jest po prostu rewelacyjna...jak to zrobiłaś...podzielisz się pomysłem???A koronka tez piękna i chyba ręcznie robiona!?Pozdrawiam Cie serdecznie!

Kaprys povedal(a)...

Janeczko tęskiniłam za Tobą ;-)
Piękne prace nutkowe wykonałaś !!!
Wianuszek bardzo mi się podoba, a klateczka z ptaszkiem rewelacja !!!
Pozdrawiam Aga

Rose povedal(a)...

Cudowności! :)
Dobrze, że jesteś! :)
Buziaki od różanego...

Peninia / Gosia povedal(a)...

Ach u Ciebie znów pięknie i nastrojowo...a koroneczka prześliczna!!!Piękna jest!
Ciepło pozdrawiam i dziękuję serdecznie za odwiedziny na blogu.Miło na serduchu!
Uściski posyłam!

Janka20 povedal(a)...

No teda Jani, včera som tu mala kamarátku a čumeli sme na tie tvoje výtvory skoro s otvorenými ústami :)))
...fakt krása, ako si robila tú paličku s origami?
Pa,

Artnova povedal(a)...

Niesamowite dekoracje!!! Jestem pod wrażeniem ptaszkowo-klatkowym. Pozdrawiam serdecznie.

Atena povedal(a)...

Witaj Janeczko
Nie udawalo mi sie wejsc na Twoja stronke, nie wiem dlaczego, ale nadrabiam zaleglosci.
Wianek jesienny jest sliczny.
A ta kula myslalam ze nie do podrobienia, ale dzieki kursikowi rozjasnilo mi w glowie, dzieki.
Buziaki

mokopa povedal(a)...

Janko, tak už vím,čím doplním letošní vánoční stromeček...koulemi s notami či jiným tiskem :o) Děkuji moc za inspiraci i návod.S obdivem k tvému blogu a šikovným rukám i srdci Mokopa

Andrea R. povedal(a)...

Janka perfektné, ďakujem za návod na tú guľu už na MMB som ju obdivovala. Máš veľmi krásny blog a veľa inšpirácií v ňom :-)

Iris povedal(a)...

Krásne... A vyzerá, že aj prácne! Vďaka za návod, cez víkend vyskúšam :O) A mimochodom, obchody s hračkami a papierom s radosťou navštevujem dodnes! Krásny víkend!

asia povedal(a)...

Kula jest piękna,a kursik perfekt!!!
Pozdrawiam!
J:O)

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...