accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

štvrtok 8. júla 2010

Travail pénible

Jedným okom som mrkla do predajne so starým nábytkom. Už vo dverách som vedela, že bez nej neodídem. Ako ju nazvať? Skrinka? Komoda? Toaletný stolík? Pôvodne to bola skrinka na televízor, hm... Doma bolo okamžite rozhodnuté - bude stáť v kúpeľni a ukrývať toaletné poklady, uteráky, kolíky na bielizeň a veci neurčitého tvaru:) Samozrejme, neodolala som bielej farbe. Pre mňa sa stala kráľovnou môjho domova. Preto som jej na kľúč zavesila krištáľový prívesok.

Jednym okiem spojrzalam do sklepu z meblami uzywanymi. Juz od drzwi wiedzialam, ze nie odejde bez niej. Jak ja nazwac? Skrzynka? Komoda? Stolik toaletowy? Poprzednie byla to skrzynka na telewizor, hmm... Razem zdecydowalam sie - bedzie stac w lazience i ukrywac skarby toaletowe, reczniki, klamerki i rzeczy nieokreslonego ksztaltu:) Oczywiscie, nie oparlam sie pokusie i pobielilam ja. Dla mnie stala sie krolowa mojego domu. Dlatego powiesilam na klucz krzysztalowa zawieszke.




Pri tej príležitosti som pomaľovala niekoľko kociek.
Przy tej okazji pomalowalam kilka kostek.



Polička je darom od mojej maminky. Je veľmi stará a kedysi sa používala v kuchyni. Biela farba a tmavá patina spôsobujú, že vyzerá, akoby tu visela odjakživa. Veľmi krásne sa tu prezentujú darčeky - vrecúška od Anetky, romantický obrázok a  visačka s dievčatkom od Ivky.

Polka to prezent od mojej mamusi. Jest bardzo stara i kiedys bylo uzywano jej w kuchni. Bialy kolor i ciemne postarzenie sprawiaja, jakby tutaj byla od zawsze. Swietnie sie prezentuja i prezenciki - woreczki od Anetki, obrazek romantyczny i zawieszka z dziewczynka od Ivki.



V poslednom čase veľa neblogujem, ale myslím si, že všetky nás to ťahá von, za slniečkom. Ja jedno svoje slniečko mám aj doma a veľmi rada  trávim chvíle v jeho spoločnosti:)
Ďakujem Vám všetkým za komentáre, ktoré ma hrejú pri srdiečku.

Ostatnio nie czasto bloguje, ale mysle, ze wszystcy preferujemy sloneczko. Ja jedno swoje sloneczko mam i w domu i bardzo lubie spedzac chwile w jego towarzystwie.
Dziekuje Wam wszystkim za komentarze, ktore grzeja mnie u serduszka.



28 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Piękna szafka i jeszcze ten kryształek - wcale się Tobie nie dziwię, że ją kupiłaś.
Półka też urocza, no i z przeszłością :)
I jeszcze te wszystkie bibeloty - pięknie masz w łazience.

i mała poprawka - zamiast "nie oprzelam sie " napisz "nie oparlam sie"

Prezenty od Ciebie śliczne, dziękuję bardzo - jak tylko skończę remont, to je pokażę w docelowych miejscach :)

Buziaki wielkie

Sklepik povedal(a)...

Szafka przecudna. Podobnie jak półeczka, woreczek od Atenki prezentuje się cudownie.
A kostek Ci zazdroszczę. Co to za kostki są???
Muszę sobie poszukać takich kosteczek.
Pozdrawiam serdecznie i słonecznie.

Janka povedal(a)...

Kasiu...dziekuje za poprawke...zawsze tak mozesz mi napisac, szybciej sie ucze:)
Elamiko... kostky sa takie dla dzieci, drewniane, odkleilam te obrazki, pobielilam i napisalam literki.

barbaratoja povedal(a)...

Nowy nabytek, szafeczka istne cudo!
Masz rację Twoje Słoneczko to tez cudo;-)

zcdl povedal(a)...

ahojky....tak poviem ti, spravila si dobry nakup! ta komoda sa mi velmi velmi paaaci!!! ale aj ostatne poklady z fotiek...napr. kocky, policka...proste dokonale...:) no a z drobca musis mat urcite velku radost....:)

B. povedal(a)...

sliczna ta szafeczka, bez dwoch zdan! Ale twoj synek jeszcze ladniejszy:-)
sciskam Cie Janeczko wakacyjnie
Basia

Duby povedal(a)...

Ahoj Jani!
Ty máš oči pre krásne veci. Tá skrinka nemá chybu a polička tiež. Veľmi vkusné!!
A tvoje slniečko je veľmi zlaté!! Určite máš z neho veľa radosti.
Pekné slnečné dni!!

Atena povedal(a)...

Kochana Janko po pierwsze najbardziej z tego dzisiejszego posta podoba mi sie ten maly skarb Maxio :-))
To teraz szalejesz w lazience.
Z szafka poradzilas sobie swietnie ale to wiadomo bo zdolna kobietka z Ciebie.
I ta zawieszka klusz cudenko.
Stara polka to prawdziwy skarb, nadalas jej nowe piekne zycie.
Wogole lubisz bielone przedmioty tak jak ja i to mi sie podoba.
Sle buziaki.

Karin povedal(a)...

Ahojky,ta komoda je naprosto úžasná.Skvělý nákup,polička i doplńky krásně ladí.Jedním slovem je to nádhera.Vidím že tvoje sluníčko si skvěle užívá léta a koupání:o)Hezký večer.Karin

Unknown povedal(a)...

Proszę bardzo - język polski jest trudny :)

Teraz widzę fotki Twojego Słoneczka - jest cudny :)

Pozdrawiam

Elle povedal(a)...

Cudowna łazienka! piękny mebelek kupiłaś i masz śliczne dodatki :) jak wszędzie u Ciebie :)
A synek słodki i jaki radosny :)
Pozdrawiam serdecznie :)

Aga robie-bo-lubie povedal(a)...

Sama nie wiem od czego zacząć. Szafka piękna! Piękna!!!! Kostki są świetnym pomysłem! Naprawdę- proste a cieszy oko. A półka też mnie zachwyciła.
Jednak najbardziej ten mały chłopczyk. Cudowny mały człowiek ;-)

Viera povedal(a)...

Tvoje fotky sú do časopisu - ale ponuku vezmi len od toho najlepšieho! Prosím o radu, teda hneď dve. Prvá - aký druh bielej farby používaš na nábytok a tiež na písmo? a druhá je ťažšia - ako si pomôcť pri písaní znakov (predkresliť, šablóna,???).
Pozdravujem malého bádateľa, moreplavca a piráta v jednom.

Klaus povedal(a)...

bardzo nastrojowo w Twojej łazience, mebel pięknie odnowiłaś i świetnie teraz do Ciebie pasuje:) a synek fantastyczny, też jestem mamą małego łobuza, wiem ile to radości:) pozdrawiam z upalnych mazur i zapraszam serdecznie w odwiedziny do mnie:)

GUSIA povedal(a)...

O matko jaki ten mały skarbek z ostatnich zdjęć jest CUDNY!!!
Łazienkowa pobielona szafeczka bomba!!!
A polka od mamy rewelacja!!!
Pozdrawiam Cię Janeczko

Janka povedal(a)...

Barbaratoja... dziekuje bardzo, zeby bylo na swiecie duzo takich sloneczek:)
zcdl... práve detaily mi robia najväčšiu radosť:)
B. ... dziekuje bardzo!
Anetko... wyslalam maila do Ciebie
Karin... ďakujem veľmi pekne
Myszka... dziekuje bardzo, ja po 10 latach znow sie ciesze np. z piasku, z basenika, z pierwszych slow itp. Fajne uczucie:)
Elle...dziekuje, ciesze sie na Twoje wakacyjne cuda:)... pewnie bedzie cos w moich klimatach
Agatko...dziekuje bardzo, sciskam
Vierka... v časopise by nevedeli, čo s nimi:)) Farbu používam vždy akrylovú (najlepšie sa mi osvedčil Balakryl matný), v niekoľkých vrstvách s veľmi dobre prebrúseným a upraveným povrchom. Čo sa týka nápisov, vždy som mala k tomu vzťah, ja sa dívam na obrázok a ceruzkou si naznačím písmenká, nemám problém to potom naostro namaľovať. Na nábytok a doplnky, ktoré používam a musím ich utierať, používam akrylovú čiernu farbu a veľmi tenký štetec, prípadne doťahujem rožky špáradlom.Potom prelakujem, ale len nápis, nie celý nábytok. Ale napr. na kocky som písala centrofixou. Keď utieraš nasucho, nerozmazáva sa to. Snáď som pomohla:)
Klaus... dzieki bardzo, pewnie zajrze:)

Viera povedal(a)...

Ďakujem za cenné rady. V lete farby lepšie schnú, tak sa pustím do práce.

Anonymný povedal(a)...

Twój skarb jest cudowny :)) a łazienka z fajnym klimatem :) Pozdrawiam gorąco

li. povedal(a)...

Tyle szczęscia bije z Twoich słów. Radość z tego co zrobiłaś, ulepszyłaś... Radość z chwil spędzanych z dziećmi.Z uśmiechem czytam Twoje wpisy kolejne.Pozdrawiam gorąco, podziwiając Twoje dzieła.

aga povedal(a)...

szafka super!Nie dziwię sie że skradła Twoje serce!A pomysł z kosatkami rewelacyjny!Pozdrawiam upalnie:)

Jolanna povedal(a)...

Dziekuję za wszystkie ciepłe komentarze u mnie.
Komoda przecudnej urody, a i klocki świetnie pomalowałaś. Bardzo mi się u Ciebie podoba.
Buziaki dla malucha :*

AP povedal(a)...

Dobry Wieczór

Chłopczyk jest przecudnej urody istny Cristiano Ronaldo jak był młody.

pozdrawiam
ADA

Iris povedal(a)...

No už tu bolo chvál na všetko, ale musím sa pridať aj ja! Krása, krása, krása! Bez tej skrinky by som z obchodu neodišla ani ja:))) No a tie nápisy, klobúk dolu! Ja som na kocky skúšala písať tiež centrofixou, ale moje školácke výsledky sa s tvojími nedajú ani len porovnať:)))Pekné leto!

Annasza povedal(a)...

Maxio CUDO! :))) A półeczka rewelacja, bardzo mi się podoba wraz z całą aranżacją, pozdrawiam serdecznie :)

Fleurette povedal(a)...

Milá Janya, Tvůj maličký je moc roztomilý je to zlatíčko, určitě Ti dělá jen radost!!!
Komoda je supeeeeeeeeer!!!!!!!
Přeji krásnou dobrou noc
Fleurette

Iva povedal(a)...

Milá Janka, obdivuji nádherné kostky a ta komoda je náááááádherná, u tebe to musí být skoro jako na zámku, ty zámecká paní, tvůj maličký princ atd...
Krásné letní dny
Iva

Aloha přátelé... povedal(a)...

Ahoj Janka, taky se pripojuji. Naadherne veci. Komoda by se mi hodila take:) Kostky super super.
Malicky je super roztomily!!!!!!!
Krasne leto, jana

aagaa povedal(a)...

Wszystko piękne!!I szafka ,i półeczka !! A chłopczyk strasznie słodki!!!

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...