accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

štvrtok 24. júna 2010

Quoi de nouveau?

Mám veľkú radosť, pretože časť môjho sna sa naplnila. Vymenila som čalúnenie na kuchynskej sedačke. Vyzbrojila som sa maximálnou dávkou trpezlivosti, pretože nie som odborníčka, takéto zmeny robím len tak, zo záľuby. Kuchyňa sa opticky zväčšila, ale v plnej kráse uverejním fotky, až keď bude prvá fáza ukončená:)

Bardzo sie ciesze, bo czesc mojego marzenia byla spelniona. Zrobilam nowa tapicerke na kuchennej lawce. Nie jestem fachowca, wiec byla potrzebna duza dawka cierpliwosci, takie zmiany robie tylko tak, z pasji. Kuchnia optycznie powiekszyla sie, ale kompletne zdjecia pokaze dopiero wtedy, kiedy bedzie skonczony pierwszy etap:)




A vtom som si spomenula na starý obrus, ktorý mi darovala mamina do výbavy.Neviem, či to dnes ešte platí, že po svadbe do novej domácnosti by mala ísť mladá pani s určitým množstvom uterákov, perín, obrusov a podobne:) Ale pri spomienke na takéto zvyky akosi viac prežívam puto vytvorené medzi rodičmi a deťmi. Tu je trošku pokrčený obrus, má už svoje roky, ale i tak ho milujem.

I wtedy wspomnialam o starej serwetce, ktora mi podarowala moja mama jako wyprawe dla panny mlodej. Nie wiem, jesli jeszcze trwa ta tradycja, ze po slubie do nowego gospodarstwa miala by panna mloda przyniesc pewna ilosc recznikow, pierzyn, serwetek itp:) Ale kiedy wspomne o tym obyczaju, jakos wiecej czuje zwiazanie miedzy rodzicami i dziecmi. Tutaj troszeczke zmiata serweta, ma juz swoje lata, ale i tak ja kocham.



No a kúsok našej záhradky:
No i kawalek naszego ogrodu:

 





Balíčky výhier z candy odosielam všetkým zajtra. Ďakujem za milé komentáre.
Paczki z wygrana w candy przesylam wszystkim jutro. Dziekuje za mile komentarze.

21 komentárov:

Unknown povedal(a)...

Ale pięknie odnowiłaś narożnik - tak się u nas mówi na te ławy kuchenne.
Serweta też piękna.
Pozdrawiam i czekam na paczkę :)

Fleurette povedal(a)...

Janya, uplně si mě zaskočila, to co si vytvořila se starou sedačkou je nádherné!
Těším se na zbytek fotek a obdivuji Tvůj talent tvořit ze starého nové! Máš můj velký obdiv!!!!
Krásné letní dny:)
Fleurette

Gabi povedal(a)...

No teda a kuchyňa sa aspoň v mojich očiach zmenila na obývačku:) Príjemné záhradné zákutíčka.Gabi

Anonymný povedal(a)...

Piękna serweta i narożnik odnowiłaś super :) Pozdrawiam gorąco

ushii povedal(a)...

serweta przepiękna, bardzo takie lubię... a ława - wyszła super! sama ozdobiłaś tak materiał, czy kupiłaś taki?
a jakby tej ławie było pięknie w bieli... no ale ja mam świra na punkcie bieli :)
pozdrawiam!

Viera povedal(a)...

Nádherný obrus! Aj ja mám takéto poklady po mojej starkej a nedala by som ich za nič na svete; veď ich mala v rukách ONA! Záhradku máš krásnu len ešte všade "napchať" lavičky, kresielka,...a sedieť a dýchať a počúvať ticho. Krásne dni prajem. v.

Reia Aria povedal(a)...

Teda Janko a co ta sedačka, jaktože se o ní nkde nepíše??? to je úplná bomba! Zatím neznám nikoho z našich luhů a hájů s podobným talen´tem, šikovností a stylem, fak dokonalé! A závidím ten čas na tvoření. A bude příště zase vidět ještě víc?:-))))

Reia Aria povedal(a)...

To jsem to teda napsala, se omlouvám, příště si to přečtu:-)

aga povedal(a)...

jeny jak piękne odnowione siedzisko..i kuchnia prezentuje sie wspaniale...zapowiada się super!czekam z niecierpliwością na dalsze fotki!!!Pozdrawiam cieplutko!!!

Annasza povedal(a)...

Świetna tapicerka, podziwiam bardzo!! I ogród przepiękny, mnóstwo słoneczka życzę :)))

artambrozja povedal(a)...

Janko , ława jest rewelacyjna !!! Ja bym ja jeszcze pobieliła :))
A ta serweta !!
No wzdycham do Twoich piękności :))
buziole :**

Aloha přátelé... povedal(a)...

No ty jsi me uplne dostala. Opravdu nadhera! To je ale promena. Jsi strasne sikovna!!! Hezky vikend, Jana

Atena povedal(a)...

Droga Janko ława pieknie wyglada, z pytaniami przeniose sie na meila.
A serweta no cudenko i jeszcze ma swoje lata to dodaje jej swietnosci.
Pozdrawiam

Elle povedal(a)...

Same wspaniałości Janko :) Narożnik rewelacyjny w nowym odzieniu! Pamiątki od Mamy i ogród również :)
Miłego weekendu Ci życze :)

li. povedal(a)...

Świetnie prezentuje się tapicerka. Jestem pod ogromnym wrażeniem.Jak Ty to zrobiłas? Skąd taka tkanina? Zdradzisz? Pozdrawiam cieplutko.

Janka povedal(a)...

Ďakujem všetkým za veľmi milé komentáre, vážim si Vás.
Dziekuje wszystkim za bardzo mile komentarze, szanuje Was.
Kasia... dziekuje za przetlumaczenie, niektorych slow nie znam:)
Fleurette... časť inšpirácie pochádza aj od Teba, uver mi:)
Gabi... presne si to uhádla, obývačku o mesiac ruším
Nettika... dziekuje Ci, droga poetko:)
ushii... material to bialy len, ozdobilam sama. Lawka miala byc biala, ale mam taka sama kuchnie i podloge, to jeszcze jakis czas wytrzyma...czeka ja kompletna przerobka
Sharka... nepíše sa ešte, ale možno sa bude, ak to niekto nájde na blogu:)Čo sa týka času... snažím sa ho po troške kradnúť:) Bude toho viac, ešte robím na závesoch, stropných lištách a obklad asi tiež vymením, ale možno neskôr.
aga... dziekuje, wkrotce pokaze dlasze zdjecia
Annasza... Tobie tez slonecznych wakacji
artambrozja... biala mi sie snila, ale jeszcze poczekam, teraz sie w takiej zakochalam:)
Aloha... ďakujem a vítam Ťa na blogu
Atena... spokojnie pytaj:)
Elle... dziekuje, milych wakacji zycze
li. ... To proste, mam taka drukarke (stara) i ta mi czasami pomaga, motyw zrobilam w programie graficznym, na transferpapier przenioslam i prasuje i prasuje ...cos mi sie i nie udalo, ale i tak jestem zadowolona:) Material to bialy len.

Iva povedal(a)...

Janko, oči se mi klíží tou nádherou, tvoje ruce by měli pozlatit, jak tohle všechno dokážeš, klobouk dolů...
Příjemný víkend
Iva

li. povedal(a)...

Dziękuję Janyu za wyjaśnienia.Faktycznie proste, bo papier transferowy znam i czasem stosuję, ale nie pomyślałam,że wykorzystałaś tę technikę. Wyszło wspaniale, bardzo oryginalnie.Potrafisz cuda tworzyć.

Kinga povedal(a)...

Podziwiam Twoja pomysłowość,
serweta piekna.
Pozdrawiam

B. povedal(a)...

Janka, naprawde wyszla Ci ta lawa, skad wzielas taki fajny material na obicie?
Sciskam
Basia

Janka povedal(a)...

Basiu, pisalam powyzej dla li. przeczytaj, to tylko bialy len.

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...