accessoire. beauté. couleurs. décoration. écriture. femme. goût. heureuse. inspiration. joli. kitch. lumière. magique. naturel. opinion. possibilité. reconstruction. sens artistique. textile. utilité. vieillerie. zélée.

streda 16. júna 2010

L´amour - L´amitié - La vie

Kedysi dávno som sa učila naspamäť vetu: Anjeli sú bytosti, ktoré majú rozum a slobodnú vôľu, ale telo nemajú. Podľa mňa sú anjelmi aj ľudia, majú slobodnú vôľu a telo, ale rozum nemajú:))) Máme v sebe síce kúsok Lucifera, ale dokážeme byť i láskaví, dobrosrdeční a obetaví, jednoducho anjelskí. A prečo hovorím o anjeloch? Chcem Vám dvoch z nich v tomto poste predstaviť, pretože títo anjeli dokážu dávať nielen niečo hmotné, ale predovšetkým svoje vnútro, svoju prácu, svoju lásku. Anetka je prvým z nich. Objavila sa dnes u mňa doma. Ak si myslíte, že priletela zďaleka, mýlite sa. Sme susedky, hoci iba prostredníctvom e-mailov a verím, že to tak zostane aj naďalej. Dnes ale deň začal nezvyčajne. Nestihla som vypiť prvú rannú kávu a niekto zaklopal. Za dverami stála poštárka s úsmevom a ešte než som stihla položiť otázku, vyhŕkla na mňa: "Zásielka z Nemecka!". Napriek tomu, že som vedela, že nikto iný ako Anetka to posielať nemôže, zostala som prekvapená. Obálku som neotvorila. Najprv som ju voňala. A ja vône veľmi vnímam. Skúste zatvoriť oči a predstaviť si levanduľové polia. Preniesla som sa po provensálsky do kuchyne a zahľadela sa na obálku. Ani som sa nečudovala, Anetka býva na Lavendelweg, čo znamená levanduľová cesta. Keď som pomaly otvorila obálku opantaná vôňou, našla som tam prekrásne dary.

Kiedys uczylam sie na pamiec zdanie: Anioly sa stworzenia, ktore maja rozum i wolna wole, ale nie maja cialo. Wedlug mnie aniolmi sa tez ludzie, maja cialo i wolna wole, ale rozumu im brak:))) Choc mamy w sobie kawalek Lucyfera, potrafimy byc i laskawymi, serdecznymi i poswiecajacymi, poprostu aniolmi. A dlaczego mowie o aniolach? Chcialabym Wam dwoch z nich przedstawic, dlatego, ze te anioly potrafia podarowac nie tylko cos materialnego, ale przedewszystkim oddaja swoje wnetrze, swoja prace, swoja milosc. Anetka jest pierwsza anielka. Pojawila sie dzisiaj u mnie w domu. Jezeli myslicie sobie, ze przyleciala zdaleka, to sie mylicie. Jestesmy sasiadkami, choc tylko za posrednictwem e-maili i mam nadzieje, ze tak  bedzie zawsze. Dzisiaj dzien sie rozpoczal nie jak zwykle. Nie zdazylam wypic pierwsza kawe ranna i ktos zapukal. W drzwiach stala usmiechnieta listonoszka i krzyczy na mnie: Przesylka z Niemiec. Wiedzialam, ze to tylko Anetka wyslala, ale i tak bylam zaskoczona. Koperte nie otworzylam.Najpierw wdychalam ten zapach. Zapachy bardzo postrzegam. Sprobujcie zamknac oczy i wyobrazic sobie pola lawendowe.Przenioslam sie po prowensalsku do kuchni i wpytrzylam sie na koperte. Wcale sie nie dziwie, ze Anetka mieszka na Lavendelweg, co znaczy lawendowa droga. Kiedy powoli otworzylam koperte oszalamiala mnie won i znalazlam tam  przepiekne prezenty.

Vrecúško plné levandule s monogramom "J" ako Janka
Woreczek pelny lawandy z monogramem "J" jak Janka


Vrecko s motívom korunky, a ona vie, že ja korunky zbožňujem:)
Worek z motywem korony, i ona wie dokladnie, ze ja je uwielbiam:)


A srdiečko znova so vzorom korunky. Všetko v mojej obľúbenej čiernej a bielej.
I serduszko znow z motywem korony. Wszystko w mojej ulubionej kolorystyce.


Ďalším anjelom je Katka. Nemá svoj vlastný blog, napriek tomu šije úžasné anjelky. Darček od nej zhmotnený v naozajstnom anjelovi som dostala včera. Je zaujímavé, že prvé, čo som znova cítila pri otváraní balíčka, bola vôňa. Taká krásna, ako keď dávno u babičky voňala naškrobená bielizeň vonku na šnúrach... vrátila som sa do detstva. Usadila som anjelku, preložila jej nohu cez nohu a pohladila som ju. Určite sa jej bude dobre bývať:) Potešte sa aj vy pohľadom na ňu:

Nastepnym aniolem jest Katka. Ona, niestety, nie ma swojego bloga, ale potrafi szyc wspaniale anielki. Prezent byl w podobie rzeczywystego aniola i dostalam go wczoraj. Ciekawe, ze pierwsze co czulam podczas otwierania paczki, byl znow zapach. Taki cudny, jak  dawno temu u mojej babci pachnela skrobiona bielizne w ogrodzie na starych sznurach... wrocilam do dziecinstwa. Usiadlam ja, przelozylam jej noge przez noge i poglaskalam ja. Pewnie bedzie jej sie przyjemnie mieszkac:) Wy takze pociescie sie widokiem na nia:




A pozor! Zajtra je žrebovanie:)
I uwaga! Jutro losowanie w candy:)

13 komentárov:

artambrozja povedal(a)...

Janko :) o tym, ze są blogowe anioły też sie przekonałam :)
Piękne prezenty dostałas od dobrych duszyczek.
Atene podziwiam od dawna, tworzy CUDA .
A Katke powinnaś nakłonić do założenia bloga i to szybciutko, bo dziewczyna ma talent !!!! Anielica piękna , taka w moim stylu :)
całusy posyłam kochana :**

Sklepik povedal(a)...

Piękne prezenty. Anetkę znam dobrze, to super dziewczyna jest. Pozdrawiam ją gorąco.

B. povedal(a)...

Tak i ja znam Anete, tyko porzez bloga niestety, ale wiem, ze jest tak samo zdolna jak sympatyczna :-) Zrobila Ci piekne prezenty, widac, ze przemyslane, bo pasowaly do twojej black&white kolorystyki.
A anielica mnie tez sie marzy, albo jakis spory spioch i tez sobie kiedys takiego sprawie!
Pozdrawiam deszczowo, bo u mnie od wczoraj leje
Basia

Kinga povedal(a)...

Ja równiez znam Anetkę, fantastyczna z niej kobieta.
Wspaniałe prezenty otrzymałaś.
pozdrawiam Bardzo gorąco

twiggy povedal(a)...

Janka krásne darčeky si dostala,ľudia ťa už majú prečítanú a vedia čím by ti urobili radosť:)Pekný podvečer Eva

Atena povedal(a)...

Kochana jak to czytalam to łezka w oku mi sie zakrecila, tak pieknie napisalas.
Ty tez dla mnie jestes prawdziwym wspanialym aniolem, bardzo sie ciesze ze Cie poznalam choc tylko wirtualnie.
Super ze prezenciki ucieszyly Cie, mialy spowodowac usmich na twarzy.
A uszyta anielinka- przecudowna, wszystko pasujace do Twojego domku.
Sciskam i goraco pozdrawiam.
ps:zdjecia rewelacyjne!

Myszka povedal(a)...

Mogę tylko pozazdrościć takich Aniołów! :)

Fleurette povedal(a)...

Dárky od srdíčka vždy potěší:) Jsou krásné!
Milá Janya, přeji příjemný večer!
Fleurette

Lavande povedal(a)...

Piękne podarki...pięknie napisane

Pozdrawiam

zcdl povedal(a)...

Zlaticko, ta teda poviem ti...mas ti v zivote stastie...si obklopena samymi anjelimi...lebo tak krasne darceky nedostanes len tak od bars-koho...:) kraaaaaasne...

Klaus povedal(a)...

Życie ma w sobie tyle magii... właśnie dzięki takim chwilom:) niesamowite jest to, że nieraz od ludzi, których właściwie nie znamy dostajemy tyle ciepła:) to daje tyle energii:) piękne prezenty, piękne przyjaźnie choć 'tylko'internetowe.

aagaa povedal(a)...

Janko-piękne prezenty!!
Pozdrawiam Cię serdecznie

Duby povedal(a)...

Tie darčeky boli robené od srdca!!Máš priateľov, ktorý ťa majú radi!

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...